" . Gjenstander " Java programmeringsspråk er bygget rundt programmerere å kunne utforme og manipulere datastrukturer kalt Bruk gjenstander lar programmerere å lage gjenbrukbare deler av koden for en rekke formål , og deretter avgrense og utvide funksjonaliteten av at koden for enda mer spesifikke formål. Det er i spesialisering av funksjonaliteten i klasser som gjenstander håndtere begrepet gjemmer seg. Objekter
datastrukturer som gir protesterte orientert språk, for eksempel Java , deres navn har to former: Objektet mal som kalles en "klasse" og en implementering av denne malen kalles en "forekomst . "Hver forekomst av et gitt objekt funksjoner i henhold til koden fastsatt i klassen filen , men hvert tilfelle er en autonom enhet med sine egne variable verdier og diskret hukommelse tildeling . Denne evnen til å lage flere selvstendig fungerende eksemplarer av en enkelt klasse er det som gjør objektorientert programmering så nyttig .
Arv
Klasser kan enten være en enestående og selvstendig fil , eller programmerere kan lage spesialiserte " sub- klasser " å utvide på en gitt klasser ' kjernefunksjonalitet. Når en programmerer erklærer en klasse vil være å utvide en annen klasse , vil den " arve " all koden fra klassen den strekker seg , kjent som " forelder "-klassen . På grunn av dette , kan programmereren skrive kode i klassen som om han hadde kopiert hver eneste linje med kode fra den overordnede klassen i underklassen , men faktisk ikke å skrive alt dette ut, Java kobler automatisk å kode i den overordnede klassen til underklassen .
Class Versus instansmetodene
de enkelte funksjoner innenfor et objekt er kjent som " metoder. " Mens objekter er autonome enheter , de fortsatt stige ned fra samme klasse maler. Java vil dermed erkjenne at objekt tilfeller fortsatt ned fra en bestemt mal . Dette lar programmerere å utnytte gjenstander på én av to måter: Enten kalle funksjoner som er spesifikke for en autonom instans som vil manipulere eller returnere data som er spesifikke for den forekomsten , eller ring funksjoner som returnerer eller manipulere data fra hver forekomst av en bestemt klasse innenfor en program . Ved hjelp av et objekt i sammenheng med bare seg selv innebærer å kalle en instansmetode , og ved hjelp av et objekt i sammenheng med hvert objekt i sitt slag innebærer å kalle en klasse metode .
Hiding Versus Prioritet
Hiding med objekter er motstykket til overordnede med objekter. Overstyring med objekter er hvor en funksjon i en sub - klasse med samme navn som en funksjon i den overordnede klassen supplants funksjonen fra foreldre klassen . Så når funksjonen kalles fra sub - klassen , utfører programmet funksjonen fra sub - klassen . Dette skjer automatisk. Hiding med objekter tar også opp spørsmålet om flere funksjoner med samme navn i en klasse linje med arv . Men mens instansmetodene vil automatisk over- ride funksjoner høyere opp i kjeden av arv , vil Java utføre metoden fra linjen av arv som programmerer spesifikt kaller og automatisk skjuler metodene med samme navn fra arv nivåer brukeren ikke ringe .