Java er en omfattende programmeringsspråk som , selv om det er enklere enn C + + , fortsatt krever mye teknisk ekspertise og kunnskap . Heldigvis , erstatte bilder i programvaren er en ganske enkel prosess, selv for spill som vil bli distribuert snart. Hvis du allerede har en sprettende ball bilde, kan du enkelt snu bildet til en fugl ved å erstatte en enkelt kommandolinje i spillets filen . Instruksjoner
en
Naviger til sprettende ball kunst. Kunsten vil bli kalt inn i spillet med kommandolinjen " getResource ( " filename.png ")" uten anførselstegn rundt utsiden av uttrykket .
2
Slett uttrykket i parentes ( " filename.png ") . Dette er nøyaktig fil som kalles å laste kunsten inn i spillet .
3
Flytt fuglen art til " Resource "-mappen i prosjektet. Hvert prosjekt som du oppretter vil automatisk inneholde en rekke kataloger innsiden av det , inkludert " Resource "-mappen .
4
Skriv inn navnet på fuglen art i parentes av " getResource " kommandoen med anførselstegn rundt utsiden av den.
5
Lagre filen . Neste gang du kompilere og kjøre programmet , vil et bilde av en sprettende fugl lastes i stedet for en sprettende ball .