Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan sette bilder i Java BlueJ
    BlueJ , en integrert plattform for koding , redigering , kompilere og kjøre Java - baserte programmer , kan brukes til å lage grafisk design programmer , spill programmer og animasjoner . For disse programmene vil du ofte behov for å ta bilder . Bruk BlueJ å lage Java-programmer som automatisk trekker bilder eller importere bilder fra jpeg og gif -filer . For nybegynnere , og vite hvordan du skal sette bilder med Javas grafiske klasser er en relativt enkel oppgave . Med disse klassene , kan du sette egne bilder av enkle objekter i BlueJ med bare noen få linjer med kode . Instruksjoner
    en

    Start BlueJ program . Klikk på " Nytt prosjekt " fra "Project "-menyen . Lagre prosjektet som en mappe som heter " put- bilder" i " spare " i dialogboksen som vises.
    2

    Klikk på " Ny klasse" -knappen. Skriv inn navnet " Draw_Picture " for klassen navn i dialogboksen som vises . Klikk "OK".
    3

    Dobbeltklikk på " Draw_Picture "-ikonet for å åpne opp teksten editor for å skrive inn koden for Class " Draw_Picture . " Skriv inn JAVA koden som importerer de nødvendige JAVA grafiske klasser for å arbeide med grafiske objekter, javax swing klasse og java AWT (Abstract Web Toolbox ) klasse

    import javax.swing * ; . .
    < P > import java.awt * ; .
    4

    Skriv inn koden starter på neste linje av teksten editor for å erklære en klasse som heter " Frame" som utvider JPanel klassen , en underklasse av swing klasse . Bruk JFrame metoden i swing klassen til å lage en JFrame container som heter "ramme " som skal brukes til å trekke eller plassere bilder inn . Sett bredden argument til 640 piksler og høyden argumentet til 480 piksler for JFrame container med " setSize " metoden.

    Public class Frame strekker JPanel

    {

    offentlig Frame ( )

    {

    JFrame frame = new JFrame ();

    frame.add (denne) ;

    frame.setSize ( 640 , 480 ) ;

    frame.setVisible ( true);

    }
    5

    Skriv inn kode som starter på neste linje i tekst editor som vil gi et bilde av et rektangel innenfor " rammen " opprettet ved hjelp av maling metoden. Sett x - posisjon parameter til 100 piksler og y- posisjon argument til 100 piksler i " drawRect " metode for å plassere øvre venstre hjørne av et rektangel . Sett den rektangulære bredde argument til 200 piksler og den rektangulære høyde argumentet til 200 piksler for grensene av rektangelet ( drawRect metoden). Sett " Color.BLACK " eiendom i SetColor metode for å sette farge på rektangelet grensen til svart .

    Public void paint (Graphics g ) {

    g2.setColor ( Color.BLACK ) ;

    g2.drawRect ( 100100200200 ) ; .

    }

    Skriv inn den avsluttende krøllete brakett for å lukke Frame klassen koden

    }

    6

    Klikk på " Ny klasse" -knappen. Skriv inn navnet " main_program " for klassen navn i dialogboksen som vises . Klikk "OK".
    7

    Dobbeltklikk på " main_program "-ikonet for å åpne opp teksten editor for å skrive inn koden for " main_program "-klassen . Skriv inn JAVA koden som instantiates den main_program klassen . Lag en ramme objekt , kalt " drawFrame , " av Frame klasse med den "nye " kommandoen

    public class main_program {

    public static void main ( String [] args ) {

    Frame drawFrame = new Frame ();

    }

    }
    8

    Klikk på " Kompiler "-knappen . Klikk på " Close "-knappen . Høyreklikk på " main_program "-ikonet og velg " void main ( String [] args ) " i menyen som vises . Observer at et rektangel har blitt trukket på en hvit skjerm med en svart ramme .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik konverterer PrintStream til bufferedwriter 
    ·Hvordan programmere 3D spill i Java 
    ·Hvordan dele opp Input -filer i Java 
    ·Hvordan fikse Lava på 317 Client 
    ·Hvordan lage en standard Radio Button i Android 
    ·Hva er en Syntax Error i Java 
    ·Hvordan lage en Quiz med tilfeldige spørsmål ved hjel…
    ·Hvordan sjekke for NotNull i Java 6 
    ·Slik viser en sylinder i Java 
    ·En Tutorial på SQL Server i JDBC 
      Anbefalte artikler
    ·Slik sletter du flere rader med Visual Basic 
    ·Hvordan få tilgang til en Lag tabell-spørring Autonum…
    ·Python sorteringsfunksjonen 
    ·Hvordan Traverse binære trær i Java 
    ·Hvordan få Skriptnavn i VBS 
    ·Hvordan endre en primærnøkkel i MySQL 
    ·Slik bruker du en Connection String variabel i SSIS 
    ·Hvordan Fet Ord i C + + med Xcode 
    ·Hvordan beregne Azimuth mellom punktene i VB 
    ·Slik konverterer en DOC til en TXT i VB 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/