Java gjør mange programmeringsoppgaver ganske enkle , fra arbeid med XML til å koble til ekstern database servere. En annen oppgave som Java gjør det enkelt å utføre er å manipulere bilder. Java 2D klasser, først introdusert i Java 1.2 , gi omfattende grafikk funksjonalitet, fra å arbeide med figurer til å utføre transformasjoner på koordinater , som er nyttig for roterer et bilde. Tatt i tandem med den vanlige Java API for lasting og manipulering av bilder , er det lett å gi et program med evnen til å manipulere et bilde eller tegning. Du trenger
Java SDK ( Java 1.5 eller høyere)
Java Integrated Development Environment , slik som Eclipse eller NetBeans (ikke nødvendig , men anbefales )
Vis flere instruksjoner
1
skape et bilde eksempel. Hvis du allerede har en, hopper du over dette trinnet
endelige BufferedImage image = ImageIO.read (new File ( " theImage.jpg ")); .
2
Få en Graphics2D objekt fra bildet:
endelige Graphics2D grafikk = image.createGraphics ();
3
Bruk Graphics2D objekt fra forrige trinn til å arbeide med bildet :
< p> graphics.drawString ( "Hello World ! " , 0 , 0 ) ;