The Java-klassen Random er et sett med verktøy for å generere tilfeldige verdier . Mens den mest vanlige bruken av et verktøy fra klassen Random er å generere tilfeldige tall , ett av verktøyene i klassen Random er å generere tilfeldige boolske eller logiske true /false , verdier. Tilfeldige verdidrivere kan brukes til en rekke årsaker , fra statistisk sampling å skrive en "Word of the Day "-funksjonen . Selv om klassen Random er et sett med verktøy , er bruken underlagt et lignende sett av regler . Du trenger
Java
Vis flere instruksjoner
en
Uttrykk et tilfeldig objekt av klassen Random ved å legge til følgende linje : en
Random generator = new Random ();
i denne linjen , "Random " refererer til klassen som et objekt uttrykkes og " generator " er navnet på objektet . Oppdraget operatør "=" signaler om at " generator " har verdien av en ny (derav bruken av "nye" ) objekt av klassen Random , i motsetning til å bli gitt verdien av et eksisterende objekt av klassen Random .
2
Opprett en tilfeldig verdi ved hjelp av riktig metode fra klassen Random . For eksempel, hvis et tilfeldig antall Java Double er ønsket, kaller metoden " nextDouble ( )" ved å legge til følgende linje : en
double NYTT NUMMER = generator.nextDouble ();
denne linje , "dobbelt" refererer til den type som objektet " NYTT NUMMER " vil være , mens tilordningsoperatoren "= " indikerer at verdien av " NYTT NUMMER " vil være det antall type dobbelt beregnes den tilfeldige doble generatoren algoritme.
3
Gjenta trinn 2 så mange ganger som nødvendig , ved hjelp av metoden som passer for den nødvendige tilfeldig verdi . Legg merke til at Steg 1 ikke må gjentas , fordi Random objektet vil vedvare inntil programmet avsluttes .