Java-programmer kan ta et bredt utvalg av tastatur bruker innganger . Du kan legge inn strenger og noen primitive numeriske : Et heltall , lange, float eller double ( dobbel presisjon float ) . I prinsippet er alle konsollen inngang bare en strøm av uninterpreted bytes - så du må ringe de aktuelle Java- biblioteket funksjoner for å analysere en bestemt inngang som en dupp . Når programmet utfører , vil brukeren gi den aktuelle innspill ved å følge Javas syntaks regler for float literals (faste verdier ) . Instruksjoner
en
Ta med følgende linje i begynnelsen av Java-kode :
import java.io. * ;
2
Skriv koden som skaper en forekomst av den forhåndsdefinerte BufferedReader Java klasse for å lese innspill fra konsollen , som i følgende eksempelkode : en
BufferedReader myInputStream = new BufferedReader ( ny InputStreamReader ( System.in ));
< p > " System.in " er input stream definert for hver Java-program , også kalt
3
Inkluder kode som leser en flåte nummer fra BufferedReader objekt " standard input . " :
float myFloat ;
myFloat = Float.parseFloat ( myInputStream.readLine ( ));
4
Kompiler hele Java-program , inkludert koden lagt i trinn 1 til 3 , ved å klikke på " Start" og deretter skrive inn "cmd" i søkeboksen og trykke "Enter". En ny Command line vil åpne . Skriv inn følgende kommando i det : en
javac myMainClass.java
Erstatt " myMainClass.java " av navnet på filen som inneholder source Java -kode. Trykk på "Enter".
5
Execute din Java-program ved å skrive inn følgende kommando i kommandovinduet : " . Enter"
java myMainClass.class
Press
6
Skriv inn float bokstavelig når koden din ber deg om det ved å skrive det som i følgende eksempel : en
2,71828
Trykk " Enter". Java -programmet vil analysere float bokstavelige og lagre verdien til variabelen " myFloat . "