Java er et programmeringsspråk som brukes i business-applikasjoner , spill og verktøy. Det kjører på en plattform kalt Java Virtual Machine (JVM ) . Java er kompatibelt og interoperable med andre programmeringsspråk som PHP og ASP.Net . Dette programmet har mange unike API (Application Programming Interface) , som kontrollerer noen av sine viktigste komponenter , inkludert lyd. Instruksjoner
en
Kjør koden nedenfor til å få informasjon om din Java Sound API mikser:
statisk Mixer.Info [ ] getMixerInfo ( )
Når systemet finner det er detaljert informasjon som navn , versjon, forhandler og beskrivelse returnert.
Når en passende mikser blir oppdaget , aktiverer Java program fra
etter " AudioSystem "-metoden for å hente identifisert blandebatteri : en
statisk mikser getMixer ( Mixer.Info info)
2
Kjør følgende kode for å aktivere " AudioSystem " metoden. Dette er forskjellig fra Mixer.Info fordi det blir brukt som et argument for å lagre informasjon på linjen klassen blir ettertraktet : en
statisk linje getline ( Line.Info info)
Siden linje . info er en abstrakt klasse , må du bruke en av dens subklasser å gjøre det fungere . Som vist nedenfor , er Dataline brukes til å få et bestemt mål linjen for lyd program : en
TargetDataLine linjen ;
DataLine.Info info = new DataLine.Info ( TargetDataLine.class ,
format ), //formatet er en AudioFormat objekt
hvis) {
//Håndtak feilen
. } < ( AudioSystem.isLineSupported ( info ! ) br >
//tak og åpne linjen .
Kapittel 3 Tilgang Audio System Resources 29
try {
linje = ( TargetDataLine ) AudioSystem.getLine ( info ) ;
line.open (format ) ; .
} catch ( LineUnavailableException ex ) {
//Håndtak feilen
//.. .
}
3
Bruk følgende kode for å få en port for mikrofon eller andre eksterne enheter : en
if ( AudioSystem.isLineSupported (Port . Info.MICROPHONE ) ) {
prøve {
linje = (Port ) AudioSystem.getLine (
Port.Info.MICROPHONE ) ;
}
}
metoden " isLineSupported " er betinget, og det brukes for det formål å avgjøre om din mixer har en linje utpekt for en slik enhet type.