Java er et kraftig programmeringsspråk som lar deg lage programmer og applikasjoner som kan utføre nesten enhver oppgave . Det er ikke alltid klart, men hvordan du får det til å gjøre visse ting . For eksempel ved å ta et skjermbilde med et Java- program innebærer tiltak som ikke er opplagt for den gjennomsnittlige Java-utvikler . Ved å bruke et par hendige klasser som kan få informasjon om skjermen , nemlig Robot og Toolkit , kan du gjøre det ganske enkelt. Du trenger
tekst editor
JAVA -fil
Vis flere instruksjoner
en
Åpne JAVA -filen der du har tenkt å ta screenshot med din foretrukne tekst . redaktør
2
Erklærer en bufret image objekt på et egnet sted inne i en av programmets metoder med koden " BufferedImage buffImg ; " (uten anførselstegn ) . Du kan kalle objektet noe annet enn " buffImg " hvis du vil. Den vil inneholde skjermbilde til slutt.
3
Type " try { } catch ( AWTException e ) { }" ( uten anførselstegn ) på neste linje . Den prøve uttalelse vil inneholde kode som tar screenshot , så du bør skille de to første parentes etter noen få linjer
4
Type " Robot rane = new Robot (); " . ( Uten sitat . marks ) Inne i parentes i prøve uttalelse
5
Type " . rektangel skjermstørrelsen = new rektangel ( Toolkit.getDefaultToolkit ( ) getScreenSize ( )); " ( uten anførselstegn ) på en linje etter det, fortsatt inne i prøve uttalelse i parentes . Dette ber datamaskinen for dimensjonene på skjermen og lagrer resultatet i rektangelet som heter skjermstørrelsen
6
Type " buffImg = rob.createScreenCapture ( skjermstørrelsen ); " . ( Uten anførselstegn ) på neste linje . Dette er nøkkelen trinn. Roboten gjenstand tar et skjermbilde med målene vist ved skjermstørrelsen ( i dette tilfellet hele skjermen ) , og lagrer resultatet i buffImg objektet. Hvis noe går galt , er feilen fanget av prøve /fangst uttalelse og koden ender med buffImg fortsatt satt til null .