Bokstavene du leser på denne siden er på engelsk . Som en engelsk høyttaler, kan du ta det for gitt at datamaskinen og programmene du bruker , er merket på engelsk . Imidlertid er datamaskiner brukes over hele verden . Følgelig vil Java- programmerere som ønsker at deres programmer for å være av internasjonal bruk må bruke ResourceBundle objektet . Navngi dette objektet er en enkel prosess . Steder
Fordi datamaskiner brukes over hele verden , er systemer designet for å operere i en rekke forskjellige språk . Hvert språk som en datamaskin er programmert til å operere kalles en "locale ". Java programmeringsspråk kommer med en rekke av disse steder bygd inn i en klasse som heter " ResourceBundle . " Java- programmerere kan få tilgang til disse steder med forekomster en ny forekomst av ResourceBundle med de riktige parametrene.
Current Locale
Den nåværende locale er et annet navn for de nasjonale innstillingene som programmerer ønsker å bruke i et spesielt program. Den locale programmerer vil bruke, er lagret i en forekomst av "Locale " objekt . Hva programmereren kaller dette locale objektet er helt opp til programmereren . Programmereren navngir locale objekt når han erklærer det, med syntaksen "Locale myCurrentLocale = new Locale ( steder )," der " myCurrentLocale " er navnet programmerer gir til Locale objektet , og " steder " er navnene på de steder du vil bruke.
Resource Bunter
ResourceBundle klassen inneholder de nødvendige data for alle de forskjellige steder. Når programmerer erklærer en ny ResourceBundle objekt , hva steder det trekker opp vil avhenge av steder programmerer oppført i Locale objektet . Dette objektet er en av parametrene som Java programmerer vil passere inn i ResourceBundle klasse for å hente de riktige steder.
Navngi
Akkurat som programmerer kan velge hvilket navn han velger for Locale objektet, kan han velge hvilket navn for hans ResourceBundle objekt han velger når han erklærer det. Syntaksen er " ResourceBundle myResourceBundle = ResourceBundle.getBundle ( target - objekt, myCurrentLocale )," der " myResourceBundle " er navnet du gir ResourceBundle objektet og "target - objekt " er navnet på klassen eller eiendom fil som programmerer bruker ResourceBundle objektet .