Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan bruke piltastene i Java
    Enten du skriver et videospill eller ønsker å gi brukerne en ny metode for å navigere brukergrensesnitt , å svare på retningsknappene /piltastene i din Java -programmet er ganske enkel. Denne artikkelen vil vise hvordan å felle retningsbestemt tastetrykk i programmet i en svært forenklede måte , selv om begrepene er enkle nok til at de bør gjelde lett å programmere din uansett hva det er størrelsen . Du trenger
    Java SDK
    Integrated Development Environment ( IDE ) som Eclipse eller NetBeans ( strengt tatt ikke nødvendig, men oppfordres )
    Vis flere instruksjoner
    1 < p> Lag en klasse som vil tjene til å starte og lansere vår primære JFrame , som så : en

    import java.awt.Dimension ;

    import java.lang.reflect.InvocationTargetException ;

    import javax.swing.JFrame ;

    import javax.swing.SwingUtilities ;

    public final class DirectionalKeyPressTester implementerer kjørbart {

    public static void main (String [ ] args ) throws InterruptedException , InvocationTargetException {

    SwingUtilities.invokeAndWait ( ny DirectionalKeyPressTester ( ));

    }

    @ Override

    public void run () {

    frame = new JFrame ( " Directional KeyPress Tester" ) ;

    frame.setSize (new Dimension ( 800 , 600 ));

    frame.setVisible ( true);

    }

    privat JFrame ramme;

    }
    2

    Legg en KeyEvent lytteren til rammen med følgende kode :
    < p> frame.addKeyListener ( ny KeyListener ( ) {

    @ Override

    public void keyTyped ( KeyEvent e ) {

    }

    @ Override

    public void keyReleased ( KeyEvent e ) {

    }

    @ Override

    public void keyPressed ( KeyEvent e ) {

    final int keycode = e.getKeyCode ();

    bryteren ( keycode ) {

    tilfelle KeyEvent.VK_DOWN : {

    System.out.println ("Du trykket på pil ned ! " ) ;

    pause,

    }

    tilfelle KeyEvent.VK_UP : {

    System.out.println ("Du trykket på pil opp !") ;

    pause,

    }

    tilfelle KeyEvent.VK_LEFT : {

    System.out.println ( "Du trykket på pil venstre ");

    pause,

    }

    tilfelle KeyEvent.VK_RIGHT : {

    System.out.println ( "Du trykket på Høyre pil ");

    pause,

    }

    standard: {

    System.out.println ("Du trykket en annen nøkkel: " + KeyEvent.getKeyText ( keycode ) ) ;

    pause,

    }

    }

    }

    });
    3

    Utarbeide og gjennomføre programmet. Avhengig av tastene du trykker på , bør du ha utgang ligner på følgende : !

    Du trykket pil opp

    Du trykket på pil ned

    Du trykket på Høyre pil

    Du trykket på pil venstre

    Du trykket en annen tast: ! K

    Du trykket en annen nøkkel: Semicolon


    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en Kvadratrotfunksjon i Java 
    ·Hvordan finne det største antallet i Java 
    ·Slik konfigurerer Java JDK 
    ·Hvor å Endre Koordinater til Angles i Java 
    ·Slik formaterer datoer mellom Java og Oracle 
    ·Hvordan Beregn et rektangel Perimeter i Java 
    ·Slik bygger du Java i Flash 
    ·Slik konverterer ByteCode til Maskinkode 
    ·Hva er en hendelse i Java 
    ·Hva er et oppdrag erklæringen i Java 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan bruke SetDIBits i VB.NET 
    ·Introduksjon til Visual Basic 
    ·Hvordan finne ut hvor mange skjermer er i en VB6 kode 
    ·Typer Action Klasser i Struts 
    ·PowerPoint-presentasjon Opplæring: Kjerne Java 
    ·Hva er forskjellen mellom et Assembly & a Machine Språ…
    ·PHP Omadresser Function 
    ·Hvordan lage din egen Carousel i PHP 
    ·Hvordan bruke Datoer i en Access Query SQL Server 
    ·Oz Programming Hjelp 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/