Personlighetstester kvantitativt vurdere en persons karaktertrekk basert på hennes svar på en rekke spørsmål om omstendighetene eller tro . Disse spørsmålene vil vanligvis be en persons grad av enighet eller uenighet med disse omstendighetene eller generelle oppfatninger . Å gjøre en slik test i Java er en fin måte for nybegynnere programmerere å takle et mer avansert prosjekt , og en god måte for studenten i psykologi for å raskt samle data gjennom slike tester. Instruksjoner
en
Skriv ut alle spørsmålene testene vil dekke , og de kategoriene der forskjellige score vil falle .
2
Opprett en String Array som vil holde hver av din personlighet test spørsmål . Tilføre en ny dimensjon til spørsmålet kategori om dine spørsmål blir scoret annerledes. Bruk den grunnleggende syntaksen i " String [ ] MyQuestionArray = new String [ n ]; " . Der " MyQuestionArray " er navnet på rekke streng spørsmål og " n " er antall spørsmål testen vil omfatte
3
Angi hvert spørsmål til en matrise element , ved hjelp av riktig avledning av grunnleggende syntaks " MyQuestionArray [ n ] = ' Mitt spørsmål '; " der " n" er rekke element som du tilordner den spørsmål . Husk at element tall starter på null , så det første spørsmålet oppdrag vil likne syntaksen " MyQuestionArray [ 0 ] = ' Mitt spørsmål '; " . , Og hvert spørsmål etter det første vil øke med en
4
Lag den grafiske utformingen av søknaden din med en JLabel som vil holde spørsmålet . Erklære JLabel med syntaksen " JLabel MyQuestion , " hvor " MyQuestion " er navnet du vil gi denne JLabel i programmet i området over noen av dine metoder i programmet klassen . I klassen, bruker syntaksen " MyQuestion = new JLabel ( MyQuestionArray [ n ] ); " . Å trekke hvert spørsmål " n" fra spørsmålet ditt utvalg som skal vises i JLabel din
5
Opprett JRadioButtons som vil holde svarene testen taker kan velge mellom med syntaksen " JRadioButton AnswerButton = new JRadioButton ( " Svar " )," der " AnswerButton " er det unike navnet du gir det svaret knappen en "Svar" er svaret på knappen vil representere
6
Legg til JButton som vil tillate brukeren å sende inn sine svar for å oppnå med den grunnleggende syntaks " JButton SubmitAnswers = new JButton ( " Submit "); . " hvor " SubmitAnswers " er navnet du ønsker å gi knappen og "Submit" er teksten du vil at knappen skal holde
7
Legg en " ActionListener " til knappen med syntaksen " SubmitAnswer.addActionListener (denne) . ; " og metoden på denne knappen vil utløse ved å erklære en" actionPerformed "-metoden med syntaksen " public void ( ActionEvent e ) {
} " der koden for å vurdere og scorer brukerens svar vil gå innenfor" { } "av denne metoden.
8
Bestem svarene testen taker følger med " hvis " uttalelser som trigger dersom brukeren har valgt en bestemt knapp . JRadioButtons bruker en metode som kalles " isSelected ( )" som returnerer en boolsk verdi på sant eller usant . Dermed, hvis en bruker valgt en bestemt knapp så påstanden " AnswerButton.isSelected ( )" der " AnswerButton " er navnet på den aktuelle knappen du undersøker vil likestille til sann . Derfor setter de nevnte påstand inni parentesen av "hvis" tilstand vil føre til at særlig "hvis" betingelse for å utløse hvis brukeren valgte den knappen.
9
Sett den riktige koden for å score et bestemt svare innen "hvis " statement som vil utløse når en bestemt knapp for et bestemt spørsmål utløses .