Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan øke størrelsen på grafikk i Applets
    En applet er et Java-kode som lar deg sette inn Java inn i en HTML-side . Ved hjelp av en applet , kan du benytte " draw image "-funksjon som vil vise et bilde i nettleseren. Du kan også definere posisjonering og størrelsen på denne grafikken innenfor applet som du oppretter. Du må først opprette en ny HTML-side og deretter inkludere riktig Java applet kode . Instruksjoner
    en

    Åpne en teksteditor , for eksempel Notepad eller Text Edit . Begynn med å sette Java-koden som trengs for å sette inn en applet . Skriv inn : . . .

    Import java.awt * ;

    import java.applet * ;

    import java.net * ;
    p Dette vil importere Java-koden som trengs for å kjøre applet
    2

    Definer din applet som et bilde ved å skrive inn koden : .

    public class ImageExample strekker applet

    { Bilde imagename ;}

    du kan erstatte " imagename " med hva du ønsker å ringe til bildet. Deretter setter Media Tracker , slik at du kan kontrollere lasting av applet : en

    MediaTracker mt ;

    public void paint (Graphics g ) {

    mt = ny MediaTracker ( dette) ;
    3

    Sett kilden til bildet koden slik at HTML-siden vet hvor du skal dra den fra United

    imagename = getImage (base , " imageExample . . gif ");

    mt.addImage ( imagename , 1 ) ;

    Erstatt" imageExample.gif " med navnet på bildet. Kontroller at bildet er i samme katalog som HTML-filen . Den andre linjen i koden vil legge dette bildet til din media tracker slik at det lastes inn i applet .
    4

    Sett egenskapene til bildet ditt og lukke ut koden .

    Tr . addImage ( imagename , 0 , 0 , this);

    g.drawImage ( imagename , 0 , 0 , 100 , 100 , this);

    }

    }

    de to første tallene i " DrawImage " indikere posisjonen din grafikken. I dette eksemplet er grafikken plassert i øvre venstre hjørne av applet. De to neste tallene indikerer bredde og høyde, henholdsvis . Hvis disse ikke er angitt, så bildet vil bli satt i standardstørrelse . For å øke størrelsen på grafikken, øke verdiene på disse tallene til ønsket størrelse.
    5

    Lagre filen med en . Html og deretter laste det opp og ditt bilde til din nettleser. HTML-filen vil nå vise grafikk med økt størrelse på innsiden av en applet .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Rull til toppen av en Scrollpane i Java 
    ·Slik installerer Hermes 
    ·Hvordan endre tekst på JSP Daily 
    ·Hvordan bruke Eclipse til liste utgående funksjoner 
    ·Slik Clear Java Web Start Cache 
    ·Hvordan lage en proxy-server i Java 
    ·Hvordan sjekke om en streng variabel innhold er numeris…
    ·Viktigheten av Java Programming i feltet av datamaskine…
    ·Hva er Java Metadata 
    ·Hvordan bygge en Java Desktop Database Application 
      Anbefalte artikler
    ·Funksjoner Med Arrays & Ranges i Numerical Python 
    ·Hvordan lage en LUA fil for Koordinater 
    ·Hva er en Utarbeidet Signatur 
    ·Hvor å Endre nuller til Spaces Bruke AWK 
    ·Hvordan bruke denne pekeren i C + + 
    ·Hvordan skrive en STL iterator 
    ·Hvordan legge PHP Into en rullegardinmeny 
    ·Hvordan Telle sifre i Python 
    ·Hvordan lage en to Verdi Flow Chart 
    ·Hvordan koble en jtds Driver til SQL Express 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/