I Java programmeringsspråk , er funksjonen av grafiske brukergrensesnitt ( GUI ) drevet av bruker -genererte hendelser . Dette kan være noe slikt som å klikke på en knapp , flytte en mus , eller trykke på en bestemt knapp på et tastatur . Siden brukerne utføre disse oppgavene med sikte på å manipulere programmet de bruker, Java-programmerere må binde spesifikke hendelser i brukergrensesnittet til spesifikke metoder som styrer programmet funksjon . Instruksjoner
en
Gjør din klasse gjennomføre " ActionListener " ved å legge til " implementerer ActionListener " til din klasse erklæring .
2
Legg en handling lytteren til den aktuelle komponenten. Dette kan være en knapp , eller til og med hele programvinduet selv. Legg handlingen lytteren til nødvendig komponent med syntaksen " addActionListener (denne) ; . " . På slutten av navnet på komponenten
3
Erklærer en metode for å utløse når den foretrukne hendelse inntreffer med syntaks:
public void ( ActionEvent e ) {
}
4
Place hvilken metode du ønsker å binde seg til arrangementet mellom krøllete parentes av den metoden du nettopp erklært .