Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan å generere en metode i NetBeans
    The NetBeans Integrated Development Environment er en gratis kode - utviklingsplattform utviklet for Java programmeringsspråk. Java er et objektorientert språk , noe som betyr at den omhandler samspillet mellom stedene. Et objekt er en beregningsorientert konstruksjon som innehar både en stat og en atferd . En nært beslektet konsept er klassen , som er analog til en blåkopi for et objekt. Den tilstanden til et objekt er definert av sine medlemsbedrifter data . Oppførselen til et objekt er definert ved sine metoder . Metode erklæringen følger en streng syntaks som må følges for programmene dine til å fungere. Du trenger
    Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle
    Vis flere instruksjoner
    en

    Load NetBeans IDE ved å klikke på programikonet . Når programmet er lastet inn, går du til "Ny /New Project" og velg " Java Application " fra listen til høyre side av skjermen . En ny kildekoden filen vises i NetBeans tekst editor. Kildekoden filen inneholder en ny klasse , og ser omtrent slik ut : en

    public class className

    { }
    2

    Opprett en ny metode som er tilgjengelig for andre gjenstander . Java kan du gjøre dette ved å markere en metode som "offentlig ". Du kan også deklarere en fremgangsmåte slik at det er tilgjengelig for den klasse , i stedet for et objekt. Det betyr at du ikke trenger å lage et objekt av en klasse å bruke metoden . Dette gjøres ved hjelp av " statisk " søkeord . Å erklære en ny offentlig metode , skriver følgende i løpet av de krøllete parentes i klassen : en

    public static void publicMethodName ( )

    { }
    3

    Opprett en ny metode , denne gangen en som er bare tilgjengelig med klassen der den er definert . For å gjøre dette , erklærer en metode med "privat " søkeord , slik som dette : en

    private static void privateMethodName ( )

    { }
    4

    Lag en metode som tar litt parameter som et argument . Metode argumenter er en måte å legge inn data i fremgangsmåten. For eksempel vil opprette en metode som tar tre heltall datatyper som input parametere , skrive følgende metode erklæringen : en

    public static void argsMethodName ( int arg0 , int ARG1 , int arg2 )

    { }
    5

    Lag en metode som returnerer en bit av data når den avslutter behandlingen . Så langt opprettet hver metode så langt har ikke returnert noe, det er derfor hver metode har ordet " tomrommet " foran navnet sitt . For å returnere data av en bestemt type, skriver den type navn før metoden navn i sin erklæring . For eksempel , å erklære en metode som returnerer et heltall datatype , skriver følgende : en

    public static int returnMethodName ( )

    { }
    6

    Fyll ut legemet av " returnMethodName "-metoden . En "return " statement avslutter behandlingen av en metode , og lar deg gå tilbake et stykke data til hva aktiverte objektet metoden . For eksempel vil returnere verdien " 3 ", skriver følgende i mellom klammeparenteser av

    retur 3 " returnMethodName . ";
    7

    Finn den viktigste metoden, som ble generert automatisk for deg når du opprettet prosjektet . Den viktigste metoden kjøres når programmet utføres. Du kan bruke det til å ringe noen annen metode , inkludert privat en . Dette er fordi den viktigste metoden er en del av klassen , og derfor kan få tilgang til private metoder . Siden den eneste metoden med noen kode i kroppen sin er " returnMethodName , " kaller denne metoden ved hjelp av følgende utsagn : en

    System.out.println ("Antall fra returnMethodName : " + returnMethodName ( ) ) ;
    Side 8

    Kjør programmet ved å trykke på F6. Programmet resultatet ser slik ut : en

    nummer fra returnMethodName : 3

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan analysere SAP i Java Logger 
    ·Konsepter i Java Programming 
    ·Hva skjer hvis en fil flyttes når den brukes av Java 
    ·Hvordan få innspill fra en Java GUI 
    ·Hvordan bruke Strekkodedata Trær 
    ·Hvordan konvertere fra Java til PHP 
    ·Slik installerer Android 2.3 Bruk SDK 
    ·Hvordan legge til knapper til en Java -applet 
    ·Java-kode for Absolute Beginners 
    ·De måter å navngi Resource pakkeløsninger i Java 
      Anbefalte artikler
    ·Slik konverterer Letters to Binary 
    ·Debugging for en Access Brudd 
    ·Hvordan lære ActiveX programmering 
    ·Hvordan få Bildehøyde & Bredde i PHP 
    ·Hvordan bruke native metoder i NetBeans 
    ·Slik konverterer Binary i PHP 
    ·Hvordan lage din egen datamaskin Dice spill 
    ·Hvordan oppdatere en Python Sti 
    ·Hvordan bruke UBound i VB6 
    ·Hvordan bruke Eclipse til liste utgående funksjoner 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/