Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan Sammenlign String Metoder Bruke Lengde og Charat i Java
    Java programmeringsspråk kommer med et stort bibliotek med verktøy som heter klasser . Du kan bruke disse klassene til å utføre mange vanlige programmeringsoppgaver raskt og effektivt. For eksempel kan du sammenligne innholdet i to strenger ved hjelp av klassen metoder "lengde " og " Charat . " Hvis to strenger er identiske , vil de ha samme lengde , og hvert tegn i hver indeks i strengen vil være den samme . Denne enkle testen kan bekrefte hvorvidt to strenger er identiske. Du trenger
    Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle
    Vis flere instruksjoner
    en

    Last ned og installer Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle , hvis du ikke allerede har gjort det .
    2

    Load NetBeans IDE ved å klikke på programmets ikon. Når programmet er lastet inn, går du til "Ny /New Project" og velg " Java Application " fra listen til høyre side av skjermen . En ny kildekoden filen vises i NetBeans tekst editor. Kildekoden filen inneholder en tom viktigste metoden
    3

    Erklærer to strenger ved å skrive følgende mellom de krøllete parentes av den viktigste metoden : .

    String Str0 = " String ";

    string str1 =" String ";
    4

    Erklærer en boolsk datatype som vil fortelle deg hvorvidt strenger kamp . Skriv følgende uttalelse under erklæringer i forrige trinn : en

    bool kamp = False ;
    5

    Test for å se om strengene har samme lengde ved å skrive følgende IF-setning : en

    if ( str0.length == str1.length ) { }
    6

    Iterate gjennom strengene og test for å se om karakterene i enten streng er identiske . Du kan gjøre dette ved å skrive en FOR løkke som looper gjennom hver karakter i strykere og sammenligner dem med " Charat " metoden. Skriv følgende i løpet av de klammeparentes av IF setningen : en

    for ( int i = 0 ; i < str0.length ; i + + ) { }
    7

    sammenligne karakterene i hver streng ved hjelp av en if-else statement. Skriv følgende i løpet av de klammeparentes til for-løkken : en

    if ( str0.charAt ( i) = str1.charAt ( i) { }

    else { }

    8

    Sett den boolske verdien til false dersom noen av tegnene ikke svarer Skriv følgende i løpet av de klammeparentes av IF setningen : .

    kamp = False ;
    9 < p> Sett den boolske verdien til true hvis alle tegn kamp Skriv følgende i løpet av de klammeparentes av ELSE uttalelse: .

    kamp = true;
    10

    Print resultatet av sammenligningen til output -vinduet ved å skrive følgende uttalelse: .

    System.out.println ( kamp ) ;
    11

    Kjør programmet ved å trykke F6 programmet vil utgang ordet " ekte" fordi både " Str0 " og " Str1 " matche. Prøv å endre verdiene av disse strengene og omproduksjon programmet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan konvertere en streng til UTF - 8 Med Java 
    ·Java Kommunikasjon mellom Applets 
    ·Java Software Testing 
    ·NetBeans IDE 6.1 Mobile Tutorials 
    ·Hvordan aktivere Java Applets 
    ·Hvordan sjekke om et tekstfelt i Java Har markøren i I…
    ·Hvordan lage en abstrakt klasse i NetBeans 
    ·Hvordan bruke en ImageButton på Android 
    ·Slik Seal JAXB Brudd i Oracle XML 
    ·Hvordan bruke Struts Med NetBeans 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage en URL Basert på WSDL 
    ·Hvordan Bind en ComboBox til en tabell kolonne 
    ·Hvordan å generere en metode i NetBeans 
    ·Hvordan lage en bue i GTK Radiant 
    ·Slik konverterer Int å flyte på Visual Basic 
    ·Hvordan forbedre matematisk beregning på PHP 
    ·Hvordan lage en veske Fra søppelsekker, Notater Post- …
    ·Hvordan skrive ut Perl Debugger 
    ·Hvordan lage et spill med Java Software 
    ·Hvordan bruke maler i Structs i C 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/