Java 2D er et programmeringsgrensesnitt i Java programmeringsspråk som brukes til å behandle relevante programmering klasser, for eksempel for former, og for å teste , tegne eller skrive dem ut. Denne evnen ligger innenfor Graphics2D klasse . Du kan tilpasse lengden og retningen på en linje i Line2D ved å taste inn start og stopp koordinere poeng. For datatypen Line2D ( x1, y1 , x2 , y2 ) , det første sett av to tall definerer begynnelsen koordinat og det andre sett definerer slutten koordinaten. Instruksjoner
en
Importer grafikk , Graphics2D og Line2D pakker , skrive i samtalene før resten av koden din , bruk " import " søkeord . Koden skal se slik ut :
import java.awt.Graphics ;
import java.awt.Graphics2D ;
import java.awt.geom.Line2D ;
2
Overstyring av " maling" metode for å instruere kompilatoren å tegne en linje når kalt. Den ferdige metoden skal vises noe sånt som dette : en
public void paint (Graphics g ) {
Graphics2D g2 = ( Graphics2D ) g1 ;
Line2D linje = ny Line2D.Double ( 50 , 50 , 100 , 100 )
g2.draw ( line);
}
Du kan variere størrelsen på linjen ved å endre tallene i parentes .
3
Implementere metoden inn større program . Linjen trenger en ramme som kan konstrueres ved å utvide JFrame klassen til din egen klasse ved bruk av søkeordet " strekker ".