Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan lese fra en Input Stream i Java
    Java språket gir et utvalg av standard funksjoner for inn-og utgang . Du kan enkelt gjøre bruk av disse funksjonene innenfor programmene dine , slik at du kan behandle innspill fra eksterne ressurser , for eksempel filer . Ved hjelp av input stream klasser i Java , kan programmene lese data fra et angitt sted. Den InputStream klassen selv er abstrakt , så det kan ikke startes , men du kan bruke noen av dens subklasser , slik som FileInputStream klassen . Du kan lese data på forskjellige måter , som for eksempel en enkelt byte om gangen, for hvert tegn som påtreffes inne i den ytre kilde . Instruksjoner
    en

    Lag en Input Stream objekt i programmet. Oppgi følgende Java-kode , og skaper en ny forekomst av FileInputStream klasse og passerer den plasseringen av filen du har tenkt på å lese som en parameter : en

    FileInputStream myInputStream = new FileInputStream ( " inputtext.txt ");

    Alter parameteren " inputtext.txt " som passer ressursen du bruker, med enten en relativ eller absolutt URL . I dette tilfellet er den relative referanser til en tekstfil i samme mappe som programmet koden .
    2

    Legg en prøve blokk til koden din . Hvis du programmerer i et integrert utviklingsmiljø, eller IDE , merker du at en feil har blitt fremhevet fordi koden ikke er inneholdt i et forsøk blokk . Dette er i tilfelle den ressursen du prøver å lese fra ikke blir funnet eller åpnes. Endre koden som følger , og legger en prøve blokk og en catch-blokken for å fortelle programmet hva du skal gjøre hvis det er et problem med å åpne filen , i så fall et unntak .

    Try {
    < p> //opprette en Input Stream

    FileInputStream myInputStream = new FileInputStream ( " inputtext.txt ");

    //videreforedling her

    }
    < p > catch ( Exception e ) { System.out.println ( e.getMessage ( )); }
    p Dette stopper programmet fra å krasje hvis filen ikke blir funnet
    tre .

    Les fra input stream . Legg til følgende linje med kode inne i try -blokken, etter linjen skape Input Stream objekt : en

    //lese et tegn

    int inputData = myInputStream.read ();
    < p> Denne koden leser et enkelt tegn fra dine innspill ressurs som et heltall . Koden kan deretter utføre enhver behandling er nødvendig på det tegnet. For øyeblikket er alt du har gjort lese det første tegnet i filen , så du må sette programmet opp til å fortsette .
    4

    Loop gjennom resten av dine innspill ressurs. Legg til følgende kode , fortsatt innenfor prøve blokken , etter linjen leser det første tegnet fra filen : en

    while ( inputData = -1 ! ) {

    //Output data leses som et tegn

    System.out.print ( ( røye ) inputData ) ;

    //lese neste tegn

    inputData = myInputStream.read ();
    < p> }

    mens loop fortsetter til Input Stream objektet møter tegnet som indikerer slutten av filen er nådd. Dette eksemplet skriver rett og slett dataene leses ut til standard ut -konsollen, men du kan utføre andre oppgaver her som prosjektet krever .
    5

    Lagre programmet , og kompilere og kjøre den til å teste den. Du bør se innholdet i filen skrives ut til konsollen eller en feilmelding hvis filen ikke ble funnet eller leses fra . Eksperimenter ved å endre koden i mens loop til å utføre ulike typer behandling på dataene som du leser .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Legge til tekst til rader i NetBeans Java 
    ·Hvordan få tilgang til en String Property Value Fra Ja…
    ·Hvordan Tilfeldig Cycle bilder med Java 
    ·Hvordan lage en enkelt bokstav små bokstaver i Java 
    ·Hvordan gjøre metoder i Java JDK 
    ·Slik installerer Sun Java 6.22 i Ubuntu 10.04 
    ·Hva er meningen med Applet 
    ·Hvordan få Java til ut Fortløpende Stjernene 
    ·Hvordan bruke Android SDK Tools på Windows 7 
    ·Hvordan bruke piltastene i Java 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage hjerter på en bærbar PC 
    ·Slik søker du etter Apostrofer i T - SQL 
    ·Hvordan lage en tekstboks i Visual Basic 
    ·Hvordan legge til en DataRelation 
    ·Hvordan finne Min MySQL versjon 
    ·Hva betyr debugging Query 
    ·Hvordan Bryt tekst rundt et bilde med HTML programmerin…
    ·Slik bruker du en bryter uttalelse 
    ·Hvordan få en jQuery Modal til Vis 
    ·Hvordan få en Relative Path i PHP 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/