Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan får du innspill fra skjermen I Java
    ? Ofte i programmet, må du få en ekstra input fra brukeren . Dette kan være for eksempel en ledetekst for handlinger eller en forespørsel om ytterligere informasjon fra brukeren. Skjermen er vanligvis brukes til å vise denne forespørselen om innspill . Java programmeringsspråk gir en tekst scanner som gjør at skjermen innganger for å bli behandlet som symboler og skilt i henhold til deres datatyper . Instruksjoner
    en

    Klikk på "Start "-knappen fra oppgavelinjen og skriv " Notepad " i søkefeltet . Klikk på " Notisblokk" fra søkeresultatet for å starte Notepad teksteditor. Skriv inn følgende kode i Notisblokk-vinduet :

    public class Innganger {

    public static void main ( String [] args ) {

    }

    }

    Alternativt, hvis du bruker en Integrated Development Environment for eksempel Eclipse , høyreklikker du på "src "-mappen fra Package Explorer og velg " Ny", etterfulgt av " klasse ". Skriv " innganger " i " Navn "-feltet , og sjekk hvilket alternativ for " public static void main ( String [] args )" til å automatisk generere den viktigste metoden inne i tilsvarende klasse .
    2

    Opprett en ny forekomst av Scanner klassen inne i kroppen av " main ( ) "-metoden . Gjør dette ved å skrive følgende kode :

    Scanner scan = new Scanner ( System.in ) ;

    Dette skaper en forekomst av Scanner -klassen som godtar inndata fra standard input, som er den skjermen .
    3

    Legg til import uttalelse slik at Java -kompilatoren for å finne den Scanner klassen . Gjør dette ved å legge til " import java.util.scanner ; " på første linje av koden din . Alternativt, hvis du bruker Eclipse , høyreklikk på redaktøren av koden din , velg " Source " og velg " Organiser Import . "
    4

    Bruk Scanner klassen lese en ny skjerm innspill til en variabel av riktig type. Legg til følgende linje med kode inn i kroppen av programmet for å lese en inngang String til variabelen kalt inn

    String inngang = scan.nextLine (); .

    Scanner klassen har mange spesialiserte metoder som " nextInt ( ) ", " nextBoolean ( )" og " nextDouble ( ) " for å få innspill fra ulike andre datatyper .
    5

    Test ved å skrive den inngangen som du har lese på skjermen . Legg følgende koder inn i kroppen av programmet :

    System.out.println ( input);

    Sørg for at verdien som vises på skjermen er den samme som verdien oppgitt som innspill tidligere .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er PrintStream i Java 
    ·Slik fjerner Cookies i Java 
    ·Hvordan Gjenta Uttalelsene i Java 
    ·Forskjellen mellom å bruke Javascript og Java Applets …
    ·Hvordan sette banen for Windows XP Java 
    ·Hvordan bli kvitt Error.Jsp 
    ·Slik bruker Apache Felix 
    ·Sette inn en Java applet Med Dreamweaver 
    ·Java-kode for Absolute Beginners 
    ·Hvordan Tegn en Oval i NetBeans 
      Anbefalte artikler
    ·Servlet og Applet Forskjeller 
    ·Hvordan bygge din egen PC Programvare 
    ·Hvordan få tilgang til en Lag tabell-spørring Autonum…
    ·PowerPoint-presentasjon Ideer for en datamaskin klasse …
    ·Hvordan oppdatere One Row i Microsoft SQL 
    ·Hvordan legge en SQL fil i MySQL PHP Fra Query 
    ·MySQL Beginner Tutorial 
    ·Hva er det statiske initializer i Java 
    ·Hvordan finne ut hvor mange bilder er i en DIV Med Java…
    ·Hvordan å analysere deler av HTML Bruke VB 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/