Etter å ha lært det grunnleggende med kommandolinje -programmer , de fleste programmerere gå videre for å utvikle alvorlige programmer som har grafiske brukergrensesnitt ( GUI ) i Windows eller Unix "X" grafikk system . Mens bygge disse GUI i eldre programmeringsspråk som C eller C + + , kan være en arbeidskrevende oppgave , som krever programmerere å lære å bruke nye biblioteker og verktøysett , gjør Java programmeringsspråk denne prosessen mye enklere med inkluderingen av " Swing " verktøykasse innenfor sitt standard bibliotek . Instruksjoner
en
Åpne en ny fil med ønsket tekst editor , for eksempel Notisblokk , eller med din foretrukne Java integrert utviklingsmiljø ( IDE ) .
2
Type " import javax.swing * , . " på toppen av filen. Dette vil importere den grunnleggende Swing kode som du trenger for å lage et grafisk program for "X" grafikk system eller for Windows
3
Type: .
" Public class MyGuiProgram utvider JFrame {
} "
å skape skjelettet av din primære Java-klassen , der" MyGuiProgram " er navnet på ditt spesifikke grafiske Java -program.
4 < p> Type " JPanel MyWindow = new JPanel (); " i første linje i din klasse skjelett , der " MyWindow " er navnet du skal bruke for ditt vindu komponent. Koden skal nå ligne : en
" import javax.swing * ;
public class MyGuiProgram strekker JFrame {
JPanel MyWindow = new JPanel ();
< . p> } "
5
Type:
" public MyGUIProgram ( ) {
} "for å skape skjelettet av din klasse konstruktør under linjen der du erklærte en ny JPanel . Koden skal nå ligne : "
import javax.swing * ;
public class MyGuiProgram strekker JFrame {
JPanel MyWindow = new JPanel ();
< . p > offentlig MyGuiProgram ( ) {
}
} "
6
Type" setSize ( x , y ) ; " der X og Y er de ønskede dimensjoner av Java programvinduet i piksler i første linje i din klasse konstruktør . Under denne type " setContentPane ( MyWindow )," slik at konstruktør ligner : en
"offentlig MyGuiProgram ( ) {
setSize ( 100100 ) ;
setContentPane ( MyWindow ) ;
} "
7
Type:
" public static void main ( ) {
MyGuiProgram Vindu = new MyGuiProgram ();
Window.setVisible ( true);
} "
der " Window " er navnet du velger å henvise til vinduet som i ditt viktigste metoden , under konstruktøren din . Kildekoden skal nå ligne : en
" import javax.swing * ;
public class MyGuiProgram strekker JFrame {
JPanel MyWindow = new JPanel ();
.
offentlig MyGuiProgram ( ) {
setSize ( 100100 ) ;
setContentPane ( MyWindow ) ;
}
public static void main ( ) {
MyGuiProgram Vindu = ny MyGuiProgram ();
Window.setVisible ( true);
}
} "
8 < p > Lagre kildefilen . Åpne en kommandolinje fra systemets hovedmeny , skriv "cd " etterfulgt av navnet på katalogen der du lagret kildekoden.
9
Kompiler Java kildekode med kommandoen " javac MyGuiProgram.java ", deretter skriver du kommandoen" java MyGuiProgram "for å se den nye Window .
10
Tilbake til kildekoden fil, og legge til koden for å inkludere din ønskede funksjonaliteten i programmet.