Lage grafiske brukergrensesnitt ( GUI ) er en kompleks del av programmering : det styrker programmerer å lære et helt sett av nye biblioteker . En funksjon i Java programmeringsspråk som strømlinjeformer utvikling er inkluderingen av " Swing " klasser for å generere funksjonell GUI i Java kjerne biblioteker. Blant elementene disse bibliotekene forenkler , henter innspill fra grafiske komponenter. Instruksjoner
en
velge hvilke skriving komponenten du ønsker å bruke , en JTextField eller en JTextArea . En JTextField er en eneste linje med innspill , lik linjene nettsteder bruker for brukernavn og passord oppføring felt.
2
Erklærer og lage din valgte innspill området. Hvis du vil bruke en JTextField , vil erklæringen være langs linjene av " JTextField myTextField = new JTextField (n )" , hvor " myTextField " er navnet på den aktuelle JTextField komponent, og " n" er antall tegn vil feltet være langs X -aksen. For en JTextArea vil koden se ut som " JTextArea myTextArea = new JTextArea (x, y )" , hvor x er bredden av teksten område på X-aksen og y er lengden av teksten område på Y-aksen < . br >
3
hente data brukeren har skrevet inn din skriving komponent med " gettext ( )" -metoden , og lagre det i en streng objekt. For en JTextField vil syntaksen følge " String inngang = myTextField.getText ( ) ", eller for en JTextArea følge " String inngang = myTextArea.getText ( )" , hvor " input" er navnet på strengen som du ønsker å lagre brukerens input .