Java-programmer kan ta form av enkle verktøy som fungerer off kommandolinjen , eller komplekse grafiske brukergrensesnitt . Mens dyktige programmerere kan bestemme hvilket format som er best for behovene til en bestemt applikasjon , vil begynner programmerere lage programmer som bruker kommandolinjen for sin inngang og utgang eksklusivt. Dette er fordi bygge et grafisk brukergrensesnitt krever læring om mange biblioteker som ikke gjør noe utover å lage grensesnitt . Så det er mye enklere å bruke terminalen for inngang og utgang mens en programmerer er å lære Java kjernefunksjonalitet . Instruksjoner
en
Type " import java.io.Console " på toppen av filen som inneholder kildekoden. Dette vil importere koden for objektet som tillater brukeren å skrive innspill til kommandolinjen , og har programmet skrive denne informasjonen til en variabel eller data objekt.
2
Erklærer en ny forekomst av objekt som tar imot brukerens input , den " konsollen " objekt du importerte i begynnelsen av tekstfilen med den grunnleggende syntaksen "Console inn = new Console (); " - der " input" er navnet du ønsker å gi . på objektet
3
Type ut instruksjonene du vil vise for brukerne inn i en streng objekt etter den grunnleggende syntaksen i " String output = " output teksten " ; " - hvor "din utgang tekst " er teksten du vil at programmet skal vise , og "output " er navnet du gir strengen objekt som vil lagre teksten.
4
Bruk " System. out.println ( ) "-funksjonen til å vise din utgang tekst. Følge den generelle syntaksen " System.out.println ( output) ; " .
5
Erklærer en ny variabel av samme type som du vil ønske at brukeren innspill . For eksempel, hvis brukeren skal skrive i hele tall , vil du ønsker å erklære en ny heltall , en ny streng objekt for lang form tekst , eller uansett form er hensiktsmessig. Å erklære et nytt heltall , som i tilfelle av spør en bruker å legge inn deres alder , bruker syntaksen " int variabel, " - der " variabel " er navnet du vil gi til variabelen . Se "Ressurser " nedenfor for informasjon om å erklære andre typer variabler
6
Skriv din brukerens input til variabelen med den generelle syntaksen : . "Variable = input.readLine ( " label "); "- der" label " er testen du vil vise på linjen din bruker skal skrive i deres innspill. For eksempel , hvis din instruksjoner fortalte bruken til innspill deres alder , kan du skrive "variable = input.readLine ( " Alder: "); " for å gjøre linjen display " Alder: " - med ditt brukernavn skrive i sine innspill etter tykktarmen .