Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan bruke Character Class i Java
    Java programmeringsspråk leveres med et bibliotek som gir funksjoner som er nyttige i generell programmering. En slik klasse er tegnet klassen . Tegnet klassen gir en wrapper til " røye " primitive gjenstander , som brukes til å lagre en enkelt bokstav , tall eller symbol. Wrapper lar deg utføre funksjoner på " røye " objekter , som å teste hvorvidt en " røye " er en bokstav eller et tall. Lære å bruke de grunnleggende funksjonene i Character klassen kan hjelpe deg med å utvikle bedre Java-programmer . Du trenger
    Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle
    Vis flere instruksjoner
    en

    Load NetBeans IDE ved å klikke på programikonet . Når programmet er lastet inn, går du til "Ny /New Project" og velg " Java Application " fra listen til høyre side av skjermen . Et nytt prosjekt er opprettet, og kildekoden filen vises i NetBeans tekst editor. Kildekoden filen har en tom hovedfunksjon
    2

    Import tegnet klassen ved å skrive følgende uttalelse på toppen av kildekoden filen: .

    Import java.lang.Character ;
    3

    Erklærer en ny Character objekt som heter " c" og lagre bokstaven a i den. Du kan gjøre dette ved å skrive følgende kode i de krøllete parentes av den viktigste funksjonen : en

    Character c = new Character ( 'a' );
    4

    Tilgang verdien av " røye " primitive data ved hjelp av charValue ( ) funksjon av Character klassen . Du kan gjøre dette ved å skrive følgende linje under linjen skrevet i forrige trinn : en

    System.out.println ( c.charValue ( ));
    5

    Test hvorvidt ikke Tegndata holder et siffer eller ikke bruker isDigit ( )-funksjonen , som dette : en

    System.out.println ( Character.isDigit ( c ));
    6

    Test hvorvidt Character data har en bokstav eller ikke bruker isLetter ( )-funksjonen , som dette : en

    System.out.println ( Character.isLetter ( c ));
    7

    Transform tegnet objekt i en streng med toString ( )-funksjonen , som dette : en

    String s = c.toString ();
    8

    Kjør programmet ved å trykke F6 . Programmet vil generere følgende resultat : en

    en

    falsk

    sant

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan få en Selected Radio Button i en Servlet Fra J…
    ·Hvordan å erklære en String Array 
    ·Java & Uavklart Compilation feil 
    ·Hvordan gjøre tillegg i Java 
    ·Slik konverterer PrintStream til bufferedwriter 
    ·Hvordan lage en amortisering tabellen i Java 
    ·Hvordan lage en tom Java Kart 
    ·Hvordan å generere en matrise med alle mulige kombinas…
    ·Hvordan få makrovariablene Into Java Variabler 
    ·Hvordan Lukk en Android Utforming 
      Anbefalte artikler
    ·Sette inn variabler i WordPress PHP -feed Codes 
    ·Hvordan lage en foreldre-barn relasjonen hjelp VB.NET 
    ·Hvordan oppmuntre til god koding praksis fra programvar…
    ·Slik fjerner et element Array Verdi i PHP 
    ·Hvordan sette inn data i en Array i PHP 
    ·Hvordan lage PDF -filer i PHP 
    ·Hvordan legge bilder på en Android -emulator 
    ·Hva er syntaks og String i datakode 
    ·Hvorfor får jeg en Javascript Void Message 
    ·Hvordan feilsøke Perl programmer 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/