Java programmeringsspråk har et omfattende bibliotek av funksjoner som er nyttige for adressering generelle programmering behov . Innenfor dette biblioteket er Point klassen, som har en X og Y koordinat. Hvis du bruker 2D-grafikk eller utføre beregninger som involverer koordinatfeltet , må du gjøre deg kjent med Point klassen . Klassen er ganske grei , og du bør være i stand til å komme i gang på svært kort tid . Du trenger
Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle
Vis flere instruksjoner
en
Load NetBeans IDE ved å klikke på programikonet . Når programmet er lastet inn, går du til "Ny /New Project" og velg " Java Application " fra listen til høyre side av skjermen . En ny kildekoden filen vises i NetBeans tekst editor vinduet. Kildekoden filen inneholder en tom hovedfunksjon , som er der de fleste av kildekoden vil gå
2
Import Points klasse ved å skrive følgende linje på toppen av kildekoden filen: .
import java.awt.Point ;
3
Lag et nytt punkt og angi koordinater til X = 23 og Y = 42 . Du kan gjøre dette ved å skrive følgende linje med kode i løpet av de krøllete parentes av den viktigste funksjonen : en
Point p = new Point ( 23 , 42) ;
4
Lag en ny peke og sette dens beliggenhet til plasseringen av punktet som ble opprettet i forrige trinn bruker getLocation ( )-metoden . Skriv inn følgende linje etter linje skrevet i forrige trinn for å oppnå dette : en
Point x = p.getLocation ();
5
Flytt punktet til noen vilkårlig sted på 2D-plan ved hjelp av farten ( )-metoden . For eksempel vil flytte punktet til X = 5 , Y = 15 , kan du skrive følgende : en
x.move ( 5 , 15 ) ;
6
Print ut X og Y koordinatene Point din bruker getX () og gety ( ) metoder , slik som dette : en
System.out.println ( x.getX ( ));
System.out . println ( x.getY ( ));
7
Kjør programmet ved å trykke på F6. Programmet resultatet ser slik ut : en
5
15