Java programmeringsspråk har mange måter å godta inndata fra brukeren . En vanlig metode er å akseptere keyboard input fra en konsoll prompt. Brukeren skriver i en tekststreng og treffer "Enter ", som betyr at han er ferdig med innspill hans . Java -programmet lagrer da hans innspill i en streng variabel . Du kan skrive et enkelt program for å akseptere brukerundersøkelser som dette i et par minutter. Det er en stor oppgave for å gjøre deg kjent med programmeringsspråket Java . Du trenger
Java Software Development Kit med NetBeans bundle ( se Ressurser )
Vis flere instruksjoner
en
Launch NetBeans . Velg " File ", "New Project ", " Java Application ", " Enter". Et nytt Java -prosjekt er opprettet og en kildekoden filen dukker opp i NetBeans redaktør . Kildekoden filen inneholder en tom hovedfunksjon .
2
Import konsollen klassen , som er det du vil bruke for å håndtere brukerens input. Du må skrive inn følgende linje med kode på toppen av kildekoden filen:
import java.io.Console ;
3
Opprett en ny forekomst av konsollen klasse , som er som en blåkopi brukes til å lage tilfeller av konsollen stedene. Skriv inn følgende linje med kode i de krøllete parentes av den viktigste funksjonen : en
Console c = System.console ();
4
Ber brukeren fra konsollen objekt for noen streng av skriving , slik som dette : en
String userinput = c.readLine ( " Vennligst skriv inn en streng: ");
5
Print ut tekststreng til konsollen som dette : en
System.out.printline ( userinput ) ;
6
Kjør programmet ved å trykke " F6 ". Du blir bedt om å skrive inn tekst. Skriv noe og trykk " Enter". Programmet skriver deretter ut hva du skrev på en ny linje .