Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Abstrakt klasse Vs . Grensesnittet i Java
    Ifølge TIOBE indeksen, er Java nummer 1 ranking programmeringsspråk i verden på det tidspunktet denne artikkelen publikasjonen. Det er mye brukt , kraftig og ganske lett å lære . Den har et stort økosystem drevet av et enormt antall utviklere og et stort utvalg av tilgjengelige verktøy. Java er objektorientert og gir mange objektorienterte verktøy for forskjellige slags problemer . Abstrakte klasser og grensesnitt er to viktige verktøy i Java sin verktøykasse . Objektorientert programmering

    objektorientert programmering er den dominerende programmering paradigme . I stedet for å vise programmering som å skape en liste med instruksjoner for datamaskiner å utføre , OOP programmerere lage medlemmer --- disse kalles "objekter" --- av et digitalt samfunn at de deretter orkestrere å gjøre hva de vil . Dette oppnås ved å sende meldinger til stedene. Objektene deretter svare på disse meldingene. Programmerere bruke disse objektene og deres reaksjoner for å lage programvare .
    Klasser

    Klassene er en avgjørende del av objektorientert programmering. OOP programmerere definerer objektene de bruker ved å lage klasser og definere hvordan de klasser av objekter oppfører seg . Klassene er en spesiell type objekt hvis jobb det er på å bruke objekter med definerte atferd. Klasser også kan arve fra andre klasser , eller kopiere deres oppførsel .

    Grensesnitt

    Grensesnitt er en spesiell type av klasse. Grensesnitt fungere som en mal for andre klasser . De erklærer atferd som arver klasser må definere . De gjør imidlertid ikke iverksette noen atferd . Det eneste formålet med et grensesnitt er å definere hva atferd en arve klasse må stille ut . Grensesnitt er nyttig for å håndheve en enhetlig grensesnitt for lignende objekter . Grensesnitt kan bare arvet fra ; . De kan ikke brukes til å opprette objekter
    abstrakte klasser

    abstrakte klasser er lik grensesnitt , kan imidlertid abstrakte klasser også gjennomføre atferden av underklasser . Abstrakte klasser kan brukes som grensesnitt i situasjoner der underklasser har felles atferd . Abstrakte klasser er nyttige i programvare som programrammeverk , hvor utviklere trenger noen standard funksjonalitet fra underklasser de definerer. Abstrakte klasser kan bare arvet fra . De kan ikke brukes til å opprette objekter .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan komme i Java Working Rett på XP 
    ·Hvordan bruke Animerte Sprites i Eclipse 
    ·Java -sertifisering og svar 
    ·Hvordan endre GridView Fokus på My Android 
    ·Slik konverterer PrintStream til bufferedwriter 
    ·Hvordan oppdage rektangel Kollisjon i Java 
    ·Hvordan bruke AIML Bot i Java-programmer 
    ·Hvordan slå en Java-kildekoden i et flytskjema 
    ·Tutorial for å lage et spill i Java 
    ·Hvordan Les Int Java 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage Breakout i Visual Basic ( VB ) 
    ·Funksjon Håndtak i MATLAB 
    ·Slik konverterer datoen til String i VB 
    ·Hvordan finne Totalt antall forekomster av hver bokstav…
    ·Hvordan skrive predefinert tekst filer med Visual Basic…
    ·Java Software Testing 
    ·Hvordan kjøre Lisp programmer fra Verktøylinjer 
    ·Hvordan sjekke for Whitespace Med Javascript 
    ·Hvordan lage VB6 Open in EXE 
    ·Hvordan lage en Subtraktiv World in UDK 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/