Du kan bruke repaint metode i Java når du vil at skjermen grafikk til å oppdatere så snart som mulig . Repaint ikke nødvendigvis tvinge en umiddelbar tegne . Programmet behandler repaint metoden som et forslag . Gang kalt , vil den prøve å kjøre den på en god tid , avhengig av hva annet som skjer i øyeblikket i programmet. Repaint kan gis en gang parameter og kan brukes til å male hele komponenten eller et spesifisert rektangulært område . Instruksjoner
en
Åpne programvaren utviklingsmiljø som du bruker til å redigere Java , for eksempel Eclipse , NetBeans eller JBuilder X.
2
Åpne Java kilde filen der du ønsker å bruke repaint metoden.
3
Velg hvilken av de fire overbelastet versjoner av repaint metode du vil bruke. Det er " repaint ( ) ", " male ( lang tm ) ", " male ( int x , int y , int bredde, int høyde) " og " male ( lang tm, int x , int y , int bredde, int høyde ) . " Den " lange TM" parameteren gir en maksimal tid som du ønsker en repaint å skje. De " int x , int y , int bredde, int høyde " parametere spesifisere et rektangulært område av komponenten du vil tegnes på nytt.
4
Sett repaint kode på det stedet der du vil at komponenten for å være tegnes på nytt. For eksempel kan du ringe male når en komponent skifter farge og du vil den skal være tegnet på nytt , ved hjelp av koden : en
klasse GraphicsArea strekker JPanel {
privat Color current_color ;
< p > public void SetColor ( Color c ) {
current_color = c ;
repaint ();
}
}