The Switch uttalelse i Java er et alternativ til å ha flere " hvis " og " else if " uttalelser lenket en etter en der verdien av den samme variabelen blir testet i hvert enkelt tilfelle . The Switch uttalelsen er mer effektiv når det gjelder å skrive Java enn flere "hvis" conditionals , som strukturen sparer på gjentatte deler av koden . Generelt, Switch uttalelser gjør conditionals lettere å lese, forstå og redigere. Instruksjoner
en
Finn den variabelen som du ønsker å utføre Switch uttalelse om i koden. Du kan bruke Switch uttalelser med primitive datatyper og enkelte objekttyper , men de er vanligvis brukt til typer som " int " og " røye. " Følgende kode viser begynnelsen på en bryter uttalelse ved hjelp av en " int " variable : en
int myNumber = 2;
bryteren ( myNumber ) {
//kode for hver verdien av myNumber går her
}
Mellom parentes , inkluderer hva du vil skal skje for hver angitte verdien av " myNumber " variable , som er angitt som variabel blir testet ved start . av Switch uttalelse
2
Inkluder koden indikerer hva du vil ha gjort når visse verdier av " myNumber " er oppstått før den avsluttende "} " bracket : en
saken 0 : System. out.println ( " Zero " ) ;
sak 1: System.out.println (" Number One ! ");
case 2 : System.out.println ( " Number Two ! ");
case 3 : System.out.println ( " ! Number Three " ) ;
Når koden utfører , utfører den en betinget test for hver sak uttalelse, sjekke om variable spesifisert i begynnelsen av bryteren uttalelse kamper. Hvis verdien ikke stemmer , er koden i den aktuelle sak uttalelse starter, ellers gjennomføring flytter til neste sak uttalelse innen Switch blokk
3
Legg Break uttalelser for å hindre unødvendig kode . fra å bli henrettet . Siden " myNumber " variable bare har én verdi , er det ingen vits å fortsette å teste for hver sak , så ta pause uttalelser på hver linje som følger:
case 0 : System.out.println ( " Zero ! "); break ;
sak 1: System.out.println (" Number One "); break ;
case 2 : System.out.println ( "! Number Two " ) ; break ;
case 3 : System.out.println (" Nummer tre ! "); break ;
nå når riktig Case er identifisert , den delen av koden kjøres og programmet umiddelbart hopper til det punktet etter Switch uttalelse.
4
Gi en "default" instruksjon i tilfelle ingen av de angitte case uttalelser er fornøyd . Hvis " myNumber " variable ikke inneholder et tall mellom null og tre, vil ingenting skje når dette eksempelet Switch setningen utføres . For å dekke dette scenariet inkluderer en standard spesifikasjon som følger etter den siste saken statement : en
standard: System.out.println (" Noe annet ! "); Break;
Selv i tilfeller der du føler deg sikker på at variabelen vil inneholde en av de verdiene som er angitt i listen av Case uttalelser , er det tryggere å inkludere en standard instruksjon i tilfelle noe går galt .
5
Test din kode . Kompilere og kjøre programmet med forskjellige verdier av " myNumber " variable , sjekke at den fungerer som du forventer at det skal hver gang . Bruke verdier som finnes i listen av Case uttalelser og noen som ikke er det.