Legge til heltall i Java ikke er komplisert, og er noe du kan finne deg selv gjør regelmessig som en del av Java -programmering . Hvilken tilnærming du ta å legge heltall i Java avhenger av detaljene i din egen spesielle programmet, men ingen av de viktigste teknikkene krever mer enn noen få linjer med kode . Som med all programmering, når du utfører aritmetiske beregninger i Java , er det best å vurdere effektivitet samt å få det resultatet du trenger. Instruksjoner
1 p Hvis dine heltall ikke lagres som variabler innenfor programmet, og du bare ønsker å få resultatet av en beregning , kan du " harde kode " tallene som følger : en < p> int svar = 13 + 27 //dette lagrer resultatet i variabelen "svar "
plusstegn er alt du trenger for å utføre en aritmetisk tillegg , men selv om dette er den enkleste sak , det kan ikke alltid være en tilrådelig tilnærming. Med Java -programmering , er standard eller konvensjonell tilnærming til bruke variabler i stedet for å bruke tallverdier kodet direkte , som i dette eksempelet . Disse er noen ganger referert til som " magiske tall ", som sine utvalgte verdier kan virke vilkårlig til noen som ikke er kjent med programmet .
2 p Hvis din tillegg er på primitive type " int " variabler , utføre det som følger : en
//deklarering av variabler
int firstNumber = 13;
int secondNumber = 27;
int svar = firstNumber + andre antall ; //lagre svaret som en variabel
" int " erklæringer har kanskje allerede funnet sted i programmet. Du kan bruke resultatet senere i programmet ved å henvise til " svaret " variable . Hvis din " int " variabler ikke har meningsfylte navn - for eksempel hvis de bruker enkelt bokstav verdier som "a" eller " b " - programmet vil være vanskeligere å lese og arbeide med
.
3 p Hvis du ikke trenger å lagre verdien av tillegg din i en variabel, kan du utføre den i koden som følger : en
System.out.println ( " Svar:" + ( firstNumber + secondNumber ));
i dette tilfellet , vil verdien av svaret på regnestykket ikke lenger være tilgjengelig så snart linjen som inneholder den har ferdig med å kjøre . Hvis du trenger svaret verdien på nytt senere i koden , må du utføre beregningen på nytt. Men unngår hvis du bare trenger svaret på dette en linje med kode , inkludert det uten å bruke en variabel unødvendig minnebruk .
4 p Hvis dine heltallsverdiene finnes i Java heltall objekter, kastet disse til primitive type " ints " og deretter legge dem til som følger : en
//erklæring av heltall gjenstander
Integer firstNumber = new Integer ( 13 ) ;
Integer secondNumber = new Integer ( 27 ) ;
//casting til ints
int svar = firstNumber.intValue ( ) + secondNumber.intValue ();
p Hvis du foretrekker det, kan du lagre " int " verdiene for hvert heltall objekt som en variabel , men hvis du bare trenger å kaste gjenstander for å utføre beregningen , er det ikke nødvendig å gjøre dette.
5 p Hvis dine heltall lagres som andre objekttyper som Strings , bruker Integer objekt for å få sine verdier som " ints ", som følger : en
//declaration of Strings inneholder heltall
String firstNumber = " 13 ";
String secondNumber = " 27 ";
//analysere strengene for å få int verdier og legge dem
int svar = Integer.parseInt ( firstNumber ) + Integer.parseInt ( secondNumber ) ;
p Dette kan skje i tilfeller hvor programmet er passert parametere fra en ekstern kilde - for eksempel fra ledeteksten. Du kan velge å lagre " int " verdier av hver streng som variabler , men trenger ikke å hvis du bare trenger dem for beregningen.