Hver ung gamer har , på ett eller annet tidspunkt, den samme tanken går gjennom hodet hans så snart han fullfører sin første programmering kurset : "Hvordan kan jeg lage spill ? " Tradisjonelt har lingua franca av spillutvikling vært C + + , men Java har samlet sitt eget respektabel sett av spillet utviklingsverktøy. Minstekravet
På et minimum , er alt du trenger for å utvikle Java-spill en kopi av gratis Java Software Development Kit fra Oracle og en tekst editor. Men noen spillutviklere - eller programmerere generelt, for den saks skyld - er fornøyd med så lite når så mange verktøy finnes for å hjelpe til med jobben
Integrated Development Environments
Integrated Development Environments er de første verktøyene noen selvrespekt Java-utvikler må få hendene på . Disse sofistikerte tekst redaktører leveres med full suiter av verktøy som skal hjelpe deg med å utvikle og feilsøke i språket du ønsker . Det er to store IDE brukes for Java utvikling i dag : NetBeans og Eclipse . Begge er respektable programmer med hengivne followings , og ditt valg mellom de to primært være avhengig av din egen smak som utvikler , så gjerne å eksperimentere med hver. Siden NetBeans leveres med Java SDK , er det sannsynligvis det beste stedet å starte, men du kan importere NetBeans prosjekter i Eclipse , og vice versa , hvis du bestemmer deg for å endre senere .
Spill motor
Java SDK kommer ut av boksen med de bibliotekene som trengs for å trekke både 2 -D og 3 - D grafikk til skjermen, samt programvare for å spille av lydeffekter og musikk . Imidlertid ble disse bibliotekene ikke utviklet med spillutviklere i tankene, så mange, men ikke alle, Java spillskaperne bruke en spillmotor stedet . For eksempel kommersielle spill " Minecraft " og " Tribal Trouble " begge bruker Lightweight Java Graphics Library. Andre motorer inkluderer Slick og jMonkeyEngine . Igjen , hva du velger, avhenger av din smak , så gjerne å eksperimentere med hver av dem .
Multimedia Software
Du kan gjøre mye med procedurally generert multimedia , men de fleste spill bruker minst noen grafikk , musikk og lyder som du må lage med en mer tradisjonell multimedia program . På toppen av linjen for 3- D grafikk som i 2011 er 3D Studio Max og Maya , selv om open source program Blender har en følgende . Tilsvarende er toppen av linjen for 2- D grafikk Adobe Photoshop , men mange spillskaperne er helt fornøyd med åpen kildekode- programmet GIMP . Musikk er enten laget med synthesizere som Org Maker eller Pro Tools eller tatt opp med levende instrumenter. Det samme gjelder for lydeffekter .