Java , som andre objektorienterte språk , kjører på en ramme av aktivering konkrete tilfeller av programmering stedene. Disse objektene tjene som en slags mugg og modell , som programmerer kan tilpasse for den spesifikke applikasjonen . Klasser
modell, eller blåkopi , for en programmering objekt kalles en "klasse ". Programvinduer , knapper og datastrukturer er noen eksempler på Java-klasser . Blir
Forekomster
spesifikke implementasjoner av klasser kalt "forekomster ". Mens modellen klassene er generisk , tilfeller er unike. En vanlig analogi brukt til å klargjøre forholdet mellom de to er biler. Hvert merke og modell på blokken din er en bil , men bilen din og din nabos bil er unike forekomster av konseptet med en "bil ".
Aktivering
< p> Du aktiverer et Java-objekt ved å erklære en ny forekomst med tilhørende parametere. For eksempel vil aktivere en ny forekomst av klassen "Bil" tittelen " MyCar " du ville bruke syntaksen " Car MyCar = new Bil (); " . Å opprette og aktivere objektet