Java , som andre programmeringsspråk programmer krever at du spesifikt konstruere et grafisk brukergrensesnitt ( GUI ) til direkte samhandler med brukeren. Som standard vil programmet kjøre i en enkel terminal vindu . Dette skaper en svært begrenset miljø for brukermedvirkning. Bygging av et GUI vil gi brukeren en mye rikere opplevelse , men er definitivt vanskeligere enn bare å skrive linjer ut til konsollen. Men å koble en direkte Java-program grensesnitt i kildekoden er verdt innsatsen . Instruksjoner
en
Importer de nødvendige biblioteker fra Java Swing . Inkludere koden " import javax.swing * ; . " Øverst i kildekoden . Swing er systemet som leveres som standard i Java -utviklere kit.
2
Lag en funksjon som vil holde koden spesifikt for grensesnittet . For Java, er syntaksen for å gjøre dette " private void [ navnet på funksjonen her] ( ) {" med en matchende "} " på slutten av koden segmentet.
3
Legg de forskjellige objektene som vil utgjøre en direkte grafisk grensesnitt . I Java , er hvert grensesnitt objekt (knapp , tekstfelt , display banner) et generelt objekt type som du må erklære en ny forekomst hver gang du vil bruke en ny. For eksempel knapper bruker syntaksen " JButton button1 = new JButton ( " button1 " )," og gjenta for hvert objekt du vil bruke
4
Erklærer en ny " JFrame " objekt . . Syntaksen vil være " JFrame [ rammen navn ] = new JFrame (); " . Å lage vinduet som din direkte grensesnitt vil ligge
5
Legg hvert grensesnitt objektet du opprettet for å JFrame din . Syntaksen vil følge " [ rammen navn ] getContentPane ( ) legge ( [ objekt navn ] ); . ". . Der du sette navnet på hvert objekt i sin tur
6
din viktigste funksjon, legge til en " public void run () "-funksjonen , som kaller din GUI funksjon innenfor sine parentes . Dette vil starte det grafiske , og koble den til resten av kildekoden.