Hver Java Applet inneholder en " maling" metoden. Den applet klassen vil automatisk håndtere tegning av alle elementer i brukergrensesnittet til skjermen definert som en del av applet. Imidlertid , innenfor " maling" metoden, har programmereren direkte atkomst til filteret . Dette gjør henne til å trekke til programmets lerretet direkte og gjør etableringen standardisert brukergrensesnitt , grafikk og til og med spill mulige . Instruksjoner
en
Åpne en teksteditor eller Java Integrated Development Environment for eksempel NetBeans .
2
Åpne applet fil hvis du allerede har en. Hvis ikke, lim inn følgende applet koden på tekst-editor : . .
Import java.awt * ;
import java.applet * ;
import javax.swing . * ;
public class javaappletpaint strekker JApplet {
public void paint (Graphics g ) {
super.paint ( g ) ;
}
}
Denne enkle applet inneholder noe annet enn en maling metode. Denne metoden tar en Graphics objekt som gir deg en sammenheng som å tegne noe du liker . Malingen metoden inneholder bare én kommando : en
super.paint ( g ) ;
Denne kommandoen forteller applet å utføre alle standard maling operasjoner for JApplet klassen . Det er en helt nødvendig kommando med mindre du har tenkt å trekke alle aspekter av Applets utseende manuelt
3
Lim inn følgende kode for å tegne en enkel tekstmelding innenfor applet : .
< p> g.setColor ( Color.blue ) ;
g.setFont (new Font ( " serif " , Font.ITALIC + Font.BOLD , 36 ) ;
g.drawString ( " Hello World " , 40,80 ) ; !
Dette gjør en enkel tekstmelding i en kursiv og fete typer i størrelse 36 , 40 piksler fra venstre side av applet og 80 piksler fra toppen Når du tegner . tekst som dette, er det grunnlinjen for lengst tegnet i teksten som er plassert i denne posisjonen
4
lim inn følgende kommandoer i malingen metode for å tegne et rektangel : .
< p > g.setColor ( Color.red ) ;
g.drawRect ( 40, 80 , 45, 50 ) ;
Dette tegner et rektangel 40 piksler fra venstre og 80 piksler fra toppen av applet The rektangelet er 45 piksler bredt og 50 piksler høyt
5
Lim inn følgende for å tegne et bilde: . .
Bilde i = Toolkit.getImage ( " http://www.server.com /image.bmp ");
g.drawImage (i, 40,80 , null ) ;
Du må erstatte bildet URL med plasseringen av et ekte bilde på din egen server .