Java 3D- spillene er basert på et konsept som kalles en " scene graf ", som forenkler spillutvikling . Etter conceiving ideen til et spill og liste sine karakterer og miljø , spillutviklere representerer disse elementene som noder av scenen grafen. Denne prosessen er lik til notering folks navn på et familietre. Scenen grafen hjelper utviklere utføre viktige funksjoner i et spill , inkludert dueller , for eksempel når en bil treffer en vegg i et bilspill . Skrive en 3 -D Java spill gir flere fordeler, blant annet muligheten til å kontrollere hver fasett av spillet og ferdigheter du kan bruke til å utvikle andre typer Java-programmer . Du trenger
Java Development Kit
Vis flere instruksjoner
en
ned og installere Java Development Kit.
2
Last ned og installere et gratis Java-utviklingsmiljø (dvs. IDE ), som har verktøy som forenkler og raskere skriving og debugging av Java kildekode . Java IDE er Blue Jay og NetBeans
3
Last ned kjørbar for en av disse spillene : . Java 3 -D sjakk , 3 -D Car Driving eller Callie
. 4
spill spillet . Skriv ned notater om hva du liker og ikke liker med spillet. Skriv også ideer for modifikasjoner til spillet . For eksempel kan du skrive at du ønsker å endre temaet for en 3 -D flipperspill fra verdensrommet til en husdyrpark.
5
Last ned kildekoden for spillet . Deretter skrive ut og lese hver linje av spillet kildekode.
6
Skriv inn kommentarer til hvert utsagn du forstår . For eksempel, hvis du ser " if ( Ball1.Left.X > = Ball2.X && Ball1.Left.X < = Ball2.Right.X ) ," du kan skrive : "Denne koden er å se etter påvisning av kollisjoner mellom baller 1 og 2 ".
7
Skriv det samme spillet inn i et nytt sett med kildefilene. Les den trykte kildekoden for å hjelpe deg skrive inn koden . Dette trinnet krever en grundig lesning av kilden , som vil hjelpe deg å forstå det bedre . Skriv ytterligere kommentarer for hver ny uttalelse du forstår . Også tegne på vanlig papir spillets scene grafen for å se en visuell representasjon av spillets kilde . For de kilde uttalelser du ikke forstår , kan du lese dokumentasjonen for det fra de viktigste Java API nettstedet eller Java 3 - D API
8
Slett en av de korteste kildefilene ; . Deretter skriver som mye av det fra hukommelsen som du kan. Rekompilere og spille spillet .
9
Gjenta denne syklusen av retyping kildefilen og rekompileres spillet før du kan skrive kildekoden helt fra minnet. Deretter gjentar denne syklusen for en annen kilde fil. Resultatet av denne prosessen vil være en fullstendig kunnskap om spillets kilde . Denne kunnskapen vil gi ferdigheter du trenger for å begynne å gjøre endringer i spillet.
10
Skriv kildekoden implementere en av de overfladiske (f.eks , en som involverer et objekts farge ) endrer oppført i notatene fra trinn 4 .
11
kompilere og kjøre spillet . Feilsøke spillet hvis eventuelle feil eller uberegnelig gameplay oppstår . Les IDE dokumentasjon for detaljert fremgangsmåte på debugging og sporing Java-programmer .
12
Skriv kildekoden for gjenværende modifikasjoner på listen din.
13
Gjenta denne syklusen av modifisere koden , og deretter spille og debugging spillet , for øvrige endringer på listen din . Hvis du fremdeles kan gjenkjenne det opprinnelige spillet i den du har satt sammen , lage en ny liste over endringer og skrive kildekoden for dem . Resultatet av denne prosessen vil være et originalt Java 3 -D spill.