Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Sun Java Tutorial
    Sun Java-programmer gjelde for en rekke sammenhenger . Java- programmer bygd ved hjelp av objektorientert modell er sammensatt av forskjellige deler fungerer sammen som en helhet . Utforme et Java -program innebærer å dele opp de ulike oppgavene som kreves blant et sett av applikasjoner deler . På et grunnleggende nivå , og bygge et Java-program på denne måten innebærer å skape klasser . Klassene er spesialiserte deler av koden dedikert til en eller flere oppgaver og kan kalles på fra andre steder for å utføre disse oppgavene . Du trenger
    Java Runtime Environment ( JRE ) installert på datamaskinen
    Integrated Development Environment ( IDE ) som Eclipse eller NetBeans
    Vis flere instruksjoner
    1

    Opprett et prosjekt for programmet. I IDE , opprette en ny Java -prosjektet og gi den navnet " TutorialProject " eller noe lignende . I prosjektet , lage en ny klasse , og gi den navnet " MyMainClass . " Åpne den nye klassen hvis IDE ikke har åpnet den automatisk . Skriv inn følgende kode :

    public class MyMainClass {

    public static void main ( String [] args )

    {

    //main koden går her

    }

    }

    IDE kan ha fylt en del av koden i for deg. Det er her du kommer inn koden som utføres først når programmet kjøres .
    2

    Lag en annen klasse. Den største klassen benytter vanligvis andre ressurser innenfor Java -prosjektet som du oppretter eller importerer . De fleste programmer bruker flere klasser , som hver har sine egne spesifikke rolle i prosjektet som helhet . Opprette en ny klasse i prosjektet , og kalte den " MyHelper . " Åpne den nye klassen og skriv inn følgende kode , igjen , kan det hende at IDE har fylt noe av det inn for deg : en

    public class MyHelper {

    //klasse erklæring koden går her

    }

    klasse erklæring er en definisjon av hva et objekt av denne klassen vil gjøre. Ikke bry deg om disse begrepene er nytt for deg, så vil de begynne å gi mening når du bruker dem i programmene dine . Den eneste måten å lære programmering er ved å gjøre det.
    3

    Gi ny klasse en konstruktør-metoden . Når du har fullført en klasse erklæring i prosjektet, vil du være i stand til å lage objekter av den klassen andre steder i søknaden. Når dette skjer , klassen konstruktør-metoden kalles , så du må definere hva det vil gjøre . Vanligvis har en klasse ett eller flere dataelementer i den. Disse kan være representert som " instansvariablene ", som betyr at de eksisterer for hver forekomst av klassen , dvs. hvert objekt av klassen som er opprettet. Skriv inn konstruktør-metoden innenfor " MyHelper " klasse erklæring : en

    public class MyHelper {

    //klasse erklæring koden går her

    //instansvariablene for klassen

    private String myname ;

    //konstruktør-metoden

    offentlig MyHelper ( String navn)

    {

    myname = navn ;

    }

    }

    klassen er et enkelt eksempel som bare inneholder en enkelt forekomst variabel .
    4

    Instantiate klassen din . Gå tilbake til hovedsiden for prosjektet klasse og inn koden i det viktigste metoden som følger : en

    public static void main ( String [] args )

    {

    //main koden her går

    MyHelper mainHelper = new MyHelper ( " Sue ");

    }

    her oppretter et objekt eller forekomst av " MyHelper " klassen du har definert . Konstruktøren metode i klassen krever at en parameter av String typen sendes til den, noe som er grunnen til at " Sue " eksempel tekststreng er inkludert i parentes . Ved hjelp av " MyHelper ( ) " er kortform for å kalle konstruktøren metoden av klassen . Konstruktøren utfører hva koden er inneholdt i det og returnerer et objekt av klassen hvor det ble ringt fra .
    5

    Gi klassen en metode . I øyeblikket er " MyHelper " klassen er ikke veldig nyttig , siden den ikke gjøre mye. Gå tilbake til " MyHelper " klasse erklæring og legge til følgende etter konstruktør-metoden : en

    public void writeName ( )

    {

    System.out.println ( myname ) ;

    }

    nå gå tilbake til hovedsiden for klassen og legge denne linjen etter linjen skape " MyHelper " objekt : en

    mainHelper.writeName ();

    Lagre filene dine , kompilere og kjøre programmet . Alt som skal skje er strengen " Sue" blir skrevet ut til standard ut konsollen i IDE ditt . Dette enkle eksemplet viser hvordan klasser og objekter blir brukt til å utføre oppgaver i et Java-program .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan konvertere en streng til UTF - 8 Med Java 
    ·Sette inn i et tre - dimensjonal array ved hjelp Java 
    ·Forskjellene mellom JSP & JSPF 
    ·Hvordan Test om et tegn er et tall eller ikke i Java 
    ·Hvordan lage en App for Evo 
    ·Hvordan lese en CSV -fil til Java 
    ·Hvordan unngå en divisjon med null unntak i Java 
    ·Hvordan bruke trefoldig operatøren i Java 
    ·Hvordan lage et skjema i Java 
    ·Hvordan Synkroniser blokker av kode i Java 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage en Registreringsskjema for et nettsted 
    ·Hvordan skjule Dojo Tre Node 
    ·Hvordan Draw Curves Med Javascript 
    ·Hvordan Return XML Fra Web Service 
    ·Hvordan få verdien av Combo Box med JavaScript 
    ·Ulempene ved en Flat -File Based System 
    ·Hvordan beregne virkedager i Visual Basic 
    ·Hvordan få tilgang til en XML Database 
    ·Hvordan endre stil klasse med JavaScript 
    ·Hvordan Raise en advarsel i Python 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/