Opprette et spill samler mange aspekter ved databehandling , psykologi og kunst. Blant disse fasetter er den visuelle og musikalske kunst ( for multimedia spill) , narrative skapelse, for å produsere følelsen av en ny, men plausibel virkeligheten , algoritmer gjennomføre etableringen av vanskelige , men ønskelig og oppnåelig mål , og kunstig intelligens for å skape motstandere. Nettet tilbyr mange verktøy for å snu disse elementene inn i spill , inkludert de for Java-språket . SourceForge , Java Boutique og andre steder har Java kildekode du kan studere og gjøre originale spill fra . Også , gratis programvareutvikling kits , kompilatorer og komplette utviklingsmiljøer eksisterer for Java. Du trenger
Java software development kit fra Oracle nettstedet
Vis flere instruksjoner
en
Skriv inn følgende ord i en Web søkemotor :
< p > Java spill kildekoden
Vary begrepet "spill " for å søke bestemte spill , spesielt enkle seg . For eksempel , "Java ord puslespill kildekode, " og " Java brikker kildekode . "
2
Spill noen spill du finner. For spillet du liker best , laste ned kildekoden .
3
Ved hjelp av en Java Software Development Kit , kompilere kildekoden . Settet er gratis på www.oracle.com . Klikk på " Java for utviklere " for å navigere til siden der du kan laste den ned.
4
Print ut kildekoden og lese gjennom det minst to ganger . Skriv dine kommentarer over påstander du forstår.
5
Gjenta spillet i et nytt sett med tekstfiler som slutter med " . Java " filtype , lese kildekoden i utskriften å gjøre det. Re - skrive spillet vil introdusere deg til Java syntaks og det grunnleggende i spillet logikk .
6
Kompiler og kjør programmet ved hjelp av retningslinjer for Java Compiler Problem sin side til å rette feil .
7
Skriv i din re -skrev kildekode, ytterligere kommentarer som forklarer hva hver funksjon gjør. For eksempel , for en kildekode fil med en funksjon som heter " createNewWord ( ) ," du kan skrive : "Denne funksjonen bruker Java Random klasse for å skape en uforutsigbar rekken med tre til fem tegn . "
8
Lag en utskrift av ditt kommenterte kildekoden . Klipp ut eller bruke et svart magi markør til den korteste funksjon i kildekoden . Du vil gå inn igjen denne funksjonen kildekode fra minnet .
9
Re -type spillet fra utskriften du har gjort, kombinert med ditt minne om den slettede funksjonen. Se i kildekoden som trengs. Når du kan kompilere og kjøre spillet , svart ut en annen funksjon kildekode og skriv spillet igjen . Gjør dette trinnet flere ganger , til du kan skrive hele spillet fra minnet .
10
Skriv ned en overfladisk forandring du ønsker å gjøre til spillet. For eksempel , " Spillet vil gi spilleren 12 sjanser til å gjette målet ord , snarere enn syv sjanser. "
11
Finn , ved hjelp av kildekode editor er " Finn" , den delen av kildekoden ansvarlig for den forandringen du ønsker å gjøre . I forhold til eksempelet fra forrige trinn , kan koden du leter etter vises som følger : en
private final int nMaximumAttempts = 7;
12
Endre kode basert på din skriftlige beskrivelse av endringen fra trinn 10 . For eksempel vil den forrige prøven lyde:
private final int nMaximumAttempts = 12;
Kompiler og kjør programmet
13
Skriv , etter å ha fullført . endringen , beskrivelsen for en annen revisjon . Denne gangen revidere spillets algoritme , et tegn atferd, eller andre ikke- overfladiske aspektet i spillet. Gjennomføre denne endringen ved å følge instruksjonene i trinn 11 og 12 .
14
Gjør flere endringer i spillet , ved hjelp av trinn 10 til 12 , før spillet ikke lenger ligner den opprinnelige . Når du har nådd dette punktet har du laget din egen , nye spillet.