Redigering Java-applets innebærer å gjøre endringer i et programmets filer , som gir den kildekoden til Java kompilatoren " java ." . Disse endringene kan innebære fikse syntaksfeil , endre brukergrensesnittet (for eksempel revidere teksten en knapp vises ) eller andre endringer . Redigering Java-applets gir nye Java- studenter med en forsiktig introduksjon til å skrive sine egne programmer . Studentene arbeider direkte med kildekoden , og gjentatte ganger utføre edit- kompilere- run syklus. Disse handlingene ingrain trinnene som trengs for å utvikle Java-programmer. Du trenger
Java Development Kit
Vis flere instruksjoner
en
Skriv eller lim inn følgende prøveprogram inn i et nytt dokument i enhver tekstbehandler . Programmet har to feil. Fikse dem og fullføre full syklus av koding , kompilering , løping og fikse applet vil illustrere hvordan du redigerer en Java applet
import java.applet * ; . .
Import java.awt . * ;
public class DrawingExample strekker Applet {
public void init ( ) {
}
public void paint (Graphics gfx ) {
gfx.drawOval ( 10,1575 , 75 ) ;
}
}
2
Lagre programmet som type " Ren tekst ", med filnavn " DrawingTest.java . "
3
Skriv inn følgende tekst i et annet dokument og lagre det som " DrawingTest.HTML ", med filtypen " Ren tekst ". Sørg for å lagre den i samme mappe som " DrawingTest.java " fil. HTML-filen er nettsiden som viser applet innhold.
DrawingTest Applet < /title>
< /head >
DrawingTest Applet < /h1 >
< p> < applet
4
Åpne et ledetekst ved å trykke på " Start" og deretter skrive " cmd " for å åpne ledeteksten . Type:
PATH = C: \\ programfiler \\ java \\ jdk_ \\ bin
der " " er den spesielle Java -versjon nummer på din PC. Du kan bestemme dette versjonsnummeret ved å skrive . " C: \\ programfiler \\ java " i Windows Explorer adresselinje , deretter lese nummer lagt til " jdk_ "-mappen
Dette trinnet forteller Windows hvor javac kompilatoren er , som er nødvendig for å kjøre kompilatoren .
5
Skriv " cd " i ledeteksten, der " " refererer til mappen som inneholder " DrawingTest.java " fil du opprettet .
6 Kompiler programmet ved å skrive" javac DrawingTest.java " . Java -kompilatoren vil forsøke å konvertere programmet inn bytecode , men vil i stedet vise to feilmeldinger. Ett gjelder filnavnet og den andre er relatert til " drawOval " metoden. Du vil redigere applet kildekode for å fikse begge feil .
7
Skriv inn teksten " DrawingTest " over teksten " DrawingExample " i " DrawingTest.java " fil åpen i tekstbehandlingsprogrammet .
endringen du gjorde gjør filens navn og Java-klassen ' navn det samme, som kompilatoren krever å konvertere kildekoden til kjørbar bytecode .
8
Erstatt " drawOval " uttalelse med følgende korrigering : en
gfx.drawOval ( 10,15,75 , 75 ) ;
Denne revisjonen gjør " drawOval " funksjon samtale enig med en av de drawOval samtaler dokumentert i Java API ( application programming interface ) . Java kompilatoren kan ikke koble kildekoden sin funksjon samtaler med funksjonsdefinisjonene hvis disse definisjonene ikke eksisterer.
9
Klikk ledeteksten vinduet og rekompilere programmet ved å skrive " javac DrawingTest.java " . Kompilatoren vil ikke vise noen feil denne gangen .
10
Kjør applet ved å dobbeltklikke, i Windows Utforsker , den " DrawingTest.html " filen . Leseren vil vise oval trukket av din Java- kildekoden.