rammen klasser i Java er ' Frame ' i AWT bibliotek og ' JFrame ' i SWING bibliotek , er og brukes til å representere full, toppnivå programvinduet i et Java- program . De er blant de første sidene av Java Graphical User Interface ( GUI ) programmering som en ny Java-utvikler lærer . Hvordan lage rammer
Denne opplæringen fra Java Tutorials serien er skrevet og arrangert av Sun Microsystems , utviklere og vedlikeholdsarbeidere i Java programmeringsspråk og dens offisielle biblioteker , inkludert både AWT GUI biblioteket og dets etterfølger SWING . Det dekker hvordan du skal lage og vise rammer i et Java -program . Det går også over det grunnleggende i Window dekorasjoner systemet som avgjør hvordan den utenfor rammen av vinduet vil se ut, slik som ikonet , tittellinjen , minimer, maksimer og lukke knappene . Til slutt , det dekker de tilgjengelige alternativene for utbygger når de bestemmer hvordan Java -programmet i seg selv bør svare på en bruker ' s forsøk på å lukke et vindu .
Hvordan bruke Interne Rammer
i motsetning til rammer, interne rammer er en spesiell funksjon i SWING GUI bibliotek som lar deg vise en ramme -lignende objekt i en fullformat . Dette gir et Java-program inntrykk av å være sin egen desktop inneholder sine egne vinduer , hver med sine egne tittelen barer , ikoner og knapper for funksjoner som &Quot; minimere &Quot; og &Quot; nær. & quot; Denne opplæringen , også fra Sun Microsystems , detaljer kravene for bruk av JInternalFrame klassen , gir eksempler , og gir ytelse tips om å holde et stort antall interne rammer som opererer jevnt på en bruker ' s datamaskin
< . br >
Swing opplæring: JFrame
Denne korte veiledningen fra en professor ved John Hopkins University gir en rask eksempel på minimum koden som trengs for å aktivere JFrame fra SWING GUI biblioteket for å starte kjører på en bruker ' s datamaskin . Det går også kort over begrepet layout ledere .