Som standard vil din Java-program bruker samme sett av mus pekere som underliggende operativsystemet. Så, på en Windows-datamaskin , vil Java-programmet bruke gjeldende Windows musepekeren under Mac OS X , vil den bruke standard Mac OS X musepekeren, og så videre . Hvis du foretrekker å manuelt lage din egen mus pekere for søknaden din, kan du gjøre det med den innebygde java.awt.Cursor klassen . Du trenger
Graphics fil for markøren design du ønsker
Vis flere instruksjoner
en
Opprett en ny Java Swing vindu . Hvis du bruker en Java Integrated Development Environment ( IDE ) , som NetBeans eller Eclipse , kan du ta en snarvei i å gjøre dette ved å klikke på "File ", "New Project ", og velge " Java Application " fra " Nytt prosjekt " dialog . Hvis du foretrekker å jobbe på gamlemåten i en tekst editor , er prosessen med å opprette den manuelt ikke veldig involvert . Bare lagre en ny fil med navnet " CustomCursorExample.java . "
2
Importer bibliotekene du trenger for å bygge programmet i den nye søknaden ved å lime disse på toppen av " CustomCursorExample.java "file : en
import java.awt.Cursor ;
import java.awt.Image ;
import java.awt.Point ;
import java . awt.Toolkit ;
import javax.swing.JPanel ;
markør , selvfølgelig , vil representere markøren seg i programmet. Bildet vil holde et bilde som skal representere markøren , mens Toolkit er en hjelper klasse som kan transformere et bilde objekt i en markør objekt. Endelig er JPanel klassen som representerer et programvindu i Java.
3
Lim inn følgende kode inn i filen ( hvis du bruker en IDE , kan noe av dette allerede er gjort for deg) : en
public class CustomCursorExample strekker JPanel {
offentlig CustomCursorExample ( ) {
Toolkit tk = Toolkit.getDefaultToolkit ();
Bilde cursorImage = tk.getImage ( " cursor.gif ");
markør markøren = tk.createCustomCursor ( cursorImage , new Point ( 0,0) , "Custom static void main ( ) {
ny CustomCursorExample ();
}
}
Linjen " Markøren markøren = tk.createCustomCursor ( cursorImage , ny punkt ( 0,0) , Tilpasset peker "); " er hjertet av programmet verktøysettet ( tk ) oppretter en ny markør objekt med bilde og tildeler den navnet The "Point " er et viktig . "Custom markør . " argument. dette beskriver hotspot for markøren (som piksel i markøren vil utføre klikk) . i dette tilfellet er det hotspot øverste venstre hjørne av bildet , og grafikken for markøren bør utformes deretter. for eksempel , en pil som peker til øverste venstre hjørne . på den annen side kan et trådkors markør lurt å velge et hotspot i midten av bildet .