A hash kart er et objekt som brukes i Java for å søke etter og lagre verdier. Hash map objektet har en nøkkel- verdi-par som er lagret i en variabel lik en matrise. En hash map kan opprettes , fylt og verdiene endres for å skape avanserte søkefunksjoner i nettsteder eller desktop-applikasjoner . Instruksjoner
en
Instantiate HashMap klassen . En klasse må startes slik at du kan bruke sine egenskaper og metoder i koden . Følgende syntaks instantiates klassen: Kart myhashmap = new HashMap ();
2
Sorter hash kartet. Selv om dette trinnet er ikke nødvendig , det hjelper når du viser resultater. Den sorterer innholdet slik at brukerne vise innhold i alfabetisk rekkefølge . Følgende oppretter en forekomst av " TreeMap " class og tildeler det til variabelen opprettet i trinn one.myhashmap = new TreeMap ();
3
Legg en verdi. Følgende kode er et eksempel på hvordan du legger nøkkelverdipar til hash map.myhashmap.put ( " nøkkel1 " , new Integer ( 9 )); myhashmap.put ( " TAST2 " , new Integer ( 8 ) );
4
erstatte en verdi. Ved å legge en verdi til hash kartet som allerede finnes, blir verdien erstattes. Følgende erstatter " nøkkel1 " med en ny verdi : myhashmap.put ( " nøkkel1 " , new Integer ( 10 ));
5
Slette en verdi. Hash map klasse kan du også fjerne en verdi fra listen . Følgende fjerner " nøkkel1 " fra hash map : myhashmap.remove ( " nøkkel1 ");