Kommandolinjebrytere programmene kjøres på en konsoll vindu , slik som Windows " Command Prompt " eller en Linux terminal, ved å skrive programnavnet og brytere. Interaktivitet er implementert ved å gi tekstmeldinger for å be om innspill , og fange den informasjonen brukeren skriver på tastaturet. Du kan få keyboard input i Java hvis du har en grunnleggende kunnskap om Java -programmering . Instruksjoner
en
Åpne din Java-kode i din favoritt editor.
2
Legg til følgende linje øverst på filen du vil importere input /output klasser du trenger å lese keyboard input : en
import java.io. * ;
3
Legg til følgende i koden ovenfor der du må fange keyboard input , for eksempel med andre erklæringer på toppen av en funksjon :
BufferedReader inputReader = new BufferedReader ( ny InputStreamReader ( System.in )); String inputData ;
Disse linjene erklære en BufferedReader som leser tekst fra " standard input " - tastaturet - . og en String å lagre input
4
Legg til følgende linjer i koden din der du trenger for å fange keyboard input, for eksempel rett etter sender ut en Online ber om innspill : en
try { String inputData = inputReader.readLine ( ) } catch ( IOException e ) { System.out.println ( "Feil ved lesing keyboard input ") }
p Dette fanger keyboard input fra brukeren , og lagrer den i " inputData " variable , og kaster en feil hvis du leser innspill svikter. Input leses når brukeren trykker på "Enter "-tasten og readline leser hele linjen slutter med et linjeskift eller linjeskift .
5
Bruk parse funksjoner, for eksempel Double.parseDouble , heltall . parseInt , å konvertere strengen til en annen type om nødvendig. For eksempel , hvis programmet ba brukeren for et flyttall , legge til følgende å konvertere inputData til en float:
float f ; try { f = Float.parseFloat ( inputData ) } catch ( NumberFormatException e ) { System.out.println ( " Ugyldig verdi. Skrev du inn et nummer? ") }