Enkle terningspill kan enkelt opprettes i Java ved å lage en wrapper rundt Random klasse kalt Dice . Dette wrapper vil omfatte en enkel terningspill og kan brukes som en terning abstraksjon innenfor et større program uten å måtte bekymre seg for tilfeldig tall frø og andre tekniske detaljer . Fordi det er ment å være utvidbart, vil denne klassen innbefatter muligheter for innstilling av antallet sider til en dyse og antallet samtidige ruller å utføre . Du trenger
Java Development Kit
Java runtime motor
Java IDE eller tekst editor
Vis flere instruksjoner
en
Lag en " Trillbar " grensesnitt . Dette kan gjøres ved å opprette en ny klasse fil og skrive følgende inni den : .
/*** Dette grensesnittet definerer objekter som er i stand til å bli rullet i mote av terningene * @ author Amber Rollins * /felles grensesnitt Trillbar { /*** Rolls et enkelt objekt og returnerer resultatet av rullen * @ returnere resultatet av rullen * /int roll (); .
/*** Roll et antall objekter og returnere den totale rullet * @ param antall antall objekter til å rulle * @ return summen av alle ruller * /int rull ( int antall ) .;}
2
lage en " Dice " klasse som implementerer Trillbar grensesnitt . Grensesnittet definerer den minste funksjonalitet som vil være nødvendig for en terning klasse, men at grensesnittet fortsatt behov for å bli gjennomført.
Public class Dice { //Fyll ut resten ved hjelp av trinn 3-5 . }
3
Skriv to konstruktører , en som tar ingen argumenter som overtar en seks sided dø blir opprettet , og en annen som tar antall sider på terningen som et argument .
/*** en terning er laget med seks sider * /public Dice (). { tilfeldig = new Random ( ) ; sider = 6 ;}
/*** En dør er opprettet med et bestemt antall sider * @ param sider antall sider til die * /public Dice ( int sider) . { denne (); this.sides = sider ;}
4
Skriv de to roll funksjoner til å tilfredsstille grensesnittet krav erklært i Trillbar . Én funksjon vil bli brukt til å utføre en enkel roll , og den andre skal brukes til å utvide det til å utføre en rekke ruller på en gang og returnere resultatet .
Public int rull ( ) { //Legg en fordi de mulige resultatene løpe fra 0 til sider - 1 ( se referanser 1 ) , og dette er ikke hvordan vanlige terninger behave.return random.nextInt ( sider) 1 ;}
public int rull ( int antall ) { int total = 0; for ( int x = 0 ; x 5 Skriv en hovedfunksjon som vil spille en enkel høy rulle terninger spillet. Dette spillet vil tillate to spillere for å nå ruller en terning , og den høyeste roller vil vinne
public static void main ( String [] args ) { try { Dice d = new Die (); . System.out . println ( "Player ett ... trykk en tast for å rulle . "); System.in.read (); int oneRolls = d.roll (); System.out.println ( "Player man ruller en" + oneRolls ) ;
System.out.println ( "Player to ... trykk en tast for å rulle . "); System.in.read (); int twoRolls = d.roll (); System.out.println ( "Player to ruller en" + twoRolls ) ;
if ( oneRolls > twoRolls ) { System.out.println ( " spiller en vinner. "); } else { System.out.println ( "Player to seire "); . }
} catch ( IOException e ) { e.printStackTrace (); System.exit ( -1 ) ;}
}