Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Java tutorial på Random Method
    Tilfeldig genererte tall har mange bruksområder i dataprogrammer , for eksempel lage uforutsigbarhet i spill , modellering simuleringer og utfører kryptering. Java gir to teknikker for å generere tilfeldige tall. The Math bibliotek tilbyr en enkel , men praktisk , tilfeldig metode for å generere en tilfeldig flyttall mellom 0 og 1,0 . Random klassen gir mer fleksible tilfeldig nummer generering evner.
    tilfeldige tall generatorer brukes i programmering pengespill.
    Basics

    En tilfeldig nummer generator er en rutine designet for å produsere en numerisk verdi som ser ut til å valgt ved en tilfeldighet . I Java , som med alle programmeringsspråk , verdiene generert av Math.random ( ) og Random klassen synes tilfeldig , men faktisk er det ikke. Derfor er slike metoder sies å produsere pseudo - tilfeldige tall

    Eiendommer

    Pseudo - tilfeldig tall generatorer har to grunnleggende egenskaper : . . Distribusjon og frø

    " fordeling" refererer til den frekvens hvor hver verdi i en serie av genererte tall vises. De fleste av Javas tilfeldige metoder produsere en jevn fordeling av tall , som betyr ingen verdi vil vises oftere enn noen annen. Random klassen har en metode , nextGaussian , som genererer tallene som følger en Gauss ( også "normal " eller " gausskurven ") distribusjon .

    " Frø" er et nummer som brukes til å starte en pseudo -tilfeldige tall generator. Gitt samme frø, vil en pseudo - tilfeldig tall generator produserer en identisk rekke tall når kalt med samme metoder og parametere . Evnen til å reprodusere et sett med tall er nyttig i debugging , testing og andre scenarier der gjenskape et program kjører miljøet er nødvendig.
    Math.random ( )

    Math.random ( )-metoden er en enkel pseudo -tilfeldige tall generator . Den brukes bare ved å ringe Math.random ( ) . Metoden returnerer en dobbel mellom 0,0 ( inkludert) og 1,0 ( eksklusive ) . Verdiene produseres følger en jevn fordeling . Hvis et annet område , type eller distribusjon er nødvendig, må programmereren kastet resultatene til ønsket type og utføre flere beregninger for å generere det ønskede resultat .
    Random Class
    < p> Den Random klassen er mer fleksibel enn Math.random ( ) , men krever litt mer innsats for å bruke. En forekomst av Random klassen er konstruert. Konstruktøren vil ta lang heltall som utgangsverdien, eller hvis et frø verdi ikke er gitt, vil den bruke gjeldende tid i millisekunder som standard frø. Den tilfeldig klasse tilveiebringer en fremgangsmåte for innstilling av frøet etter byggingen . Det er flere pseudo - tilfeldige tall genererer metoder i denne klassen , hver prefiks med ordet " neste ". De fleste av disse metodene returnerer jevnt fordelt verdier på tvers av ulike områder og ulike typer, for eksempel heltall, flyttall verdier og boolske verdier. Den nextGaussian metoden returnerer Gauss- fordelt dobles. Den nextInt metoden kan ta et heltall parameter som angir den øvre enden av skalaen .
    Hensyn

    generere et sett med tall som ikke kan forutses er noen ganger ønskelig , for eksempel for å hindre spillere fra å kunne jukse i spill . Den pseudo - tilfeldige verdier som returneres av flere forekomster av Random klassen kan kombineres for å gi ekstra tilfeldigheten i den resulterende sett . Implementering av et uniformt distribusjon også kan være nyttig .

    Java genererer pseudo - tilfeldige tall som følger enten en uniform eller Gaussian distribusjon. Nonuniform distribusjoner er nyttige, spesielt i simuleringer for å etterligne scenarier som oppfyller spesifikke distribusjoner i virkeligheten. Andre fordelinger kan oppnås ved hjelp av den inverse kumulativ fordelingsfunksjon av den ønskede fordeling. Denne funksjonen tar en sannsynlighet ( en verdi mellom 0,0 og 1,0 eksklusiv) som en parameter . De nonzero resultatene av enten Math.random ( ) eller en av de Tilfeldige klassen metoder som returnerer et flyttall kan brukes for denne parameteren . Se Resources en link til Apache Math Library , som gir inverse metoder for flere kumulative distribusjoner .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er type Casting i Java 
    ·Om JAVA 
    ·Slik starter en Java applet Med utklippstavlen 
    ·Hvordan vise et tegn som et heltall i Java 
    ·Java Grunnleggende opplæring 
    ·Hvordan lage Constructors for Java 
    ·Java Generiske Rekursive Typer 
    ·Selv funksjon i Java 
    ·Print funksjon i Java 
    ·Hvordan lage en handling Listener Lukke en JFrame 
      Anbefalte artikler
    ·Slik deaktiverer gruppering i MySQL 
    ·Hvordan bruke Int å få farge RGB -koden 
    ·Hvordan ta en streng fra en Input File og reversere den…
    ·Slik kjører du en Perl Script Remotely i Windows 
    ·Hvordan gjøre inorder traversering i Binary Tree in Ja…
    ·Hvordan åpne et Word -dokument med bilder Bruk VB Net 
    ·Hvordan sjekke for heltall 
    ·Traversering Gjennom en streng variabel i Java 
    ·Hvordan : SORT Verb i Program COBOL 
    ·Hvordan sjekke om nettleseren er i fokus i JavaScript 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/