Ta markøren i en Java-applikasjon hjelper utviklere minimere samspillet mellom applikasjonen og brukeren under ventetider . Det begrenser også brukerens klikke handling på et område av skjemaet eller vinduet når det ikke er noen funksjon for å håndtere et museklikk. Fjerne musepekeren i et Java-program innebærer " maskering " det med et blankt bilde. Metoden for å fjerne markøren oppnås med bare noen få linjer med kode. Instruksjoner
en
Importer pekerbiblioteker . Å endre markørvisning i Java , må kompilatoren de riktige bibliotekene importert . Følgende tekst må være på toppen av Java-koden filen: import java.awt.Image , import java.awt.image.MemoryImageSource ;
2
Definer bildet som " masker " markøren . Følgende kode oppretter et bilde som er satt til å dekke markøren senere i programmet : int [ ] myPixels = new int [ 16 * 16 ]; Bilde thecursorimage = CreateImage (new MemoryImageSource ( 16, 16 , piksler, 0 , 16 ) ) ;
3
overlegg markøren pekeren og ta den bruk. Følgende syntaks manipulerer markøren slik at det er fjernet og skjult for brukeren : Pil hidden_cursor = CreateCustomCursor ( bilde, ny Point ( 0 , 0 ) , " invisiblecursor ");
4
Sett markøren innstillinger . Følgende syntaks fjerner markøren fra bruk fra brukeren : setCursor ( hidden_cursor ) ;