Java programmeringsspråk er et kraftig verktøy i informatikk , som gir ubegrensede muligheter for alle typer programmer . Blant Javas mange funksjoner er evnen til å generere tilfeldige tall , både heltall og Floating Point format . Denne guiden vil gå gjennom trinnene som kreves for å starte denne funksjonaliteten og generere tilfeldige tall . Du trenger
datamaskin med Java installert
Java utviklingsmiljø du er kjent med
Vis mer Instruksjoner
Importere og Initialiserer Random
en
Åpne java-fil tilfeldige tall funksjonalitet vil bli brukt i. Denne Java -fil kan være et nytt program eller en eksisterende.
2
Skriv inn følgende linje med kode i Java -fil , over klasse erklæring for denne Java -filen : import java.util.Random ; denne linjen vil importere Random bibliotek pakken som kreves for å generere tilfeldige tall
3
Lag en instans av Random klassen, som gir tilgang til . metoder for å generere tilfeldige tall. Et eksempel på oppretting kode for Random er : . Random generator = new Random (); Når startes , kan de Tilfeldige metoder brukes til å generere tilfeldige tall
genererer tilfeldige tall
4
Lag et tilfeldig heltall ved å ringe tilfeldig metode nextInt ( ) . Denne metoden vil returnere et heltall fra gyldig område av Java heltall. Et eksempel på å kalle denne metoden er : int r = generator.nextInt ();
5
Lag en tilfeldig flyttall ved å ringe tilfeldig metode nextDouble ( ) . Denne metoden returnerer en verdi mellom 0 og 1, men vil aldri tilbake 0 eller 1 . Et eksempel på å kalle denne metoden er : double s = generator.nextDouble ();
6
Lag en tilfeldig Gaussian ved å ringe tilfeldig metode nextGaussian ( ) . Denne metoden vil returnere et nummer fra en normalfordeling , gitt et gjennomsnitt på 0 og standardavvik på 1. . Et eksempel på å kalle denne metoden er : int t = generator.nextGaussian ();