The Mobile spillmarkedet er en multi -milliard dollar industrien som viser enorme tegn til vekst over de neste 10 årene. Også med nye SDK ( Software Development Kits ) blir utgitt på de fleste store plattformer og millioner av potensielle kunder er det enklere enn noensinne å lage din egen mobilspillet . For hensikten med denne øvelsen vil vi konsentrere oss om Android SDK ( for alle de android /google telefoner der ute inkludert G1 og palm- pre ) . Du trenger
Riktig SDK for AndroidComputerCompiler program ( Visual Basic 5 er gratis) 2ME kompatibel motor ( aiso motoren er en stor gratis en) kunst program stand til å produsere JPEG ( MS Paint fungerer helt fint ) Google e-postkonto (dette vil bli din developer konto )
Vis flere instruksjoner
Idea
en
det første trinnet for å lage ditt eget spill er idéfasen . Du kan fortsatt lage spill selv med begrensede kunnskaper om programmering hvis du har tenkt ut ideen din og se hva som er tilgjengelig for deg å jobbe med. På android hjelp nettstedet er rammer for spill og programmer som du kan bruke gratis å lage ditt første spill på under en time . Ta deg tid til å bla gjennom dem, samt å teste ut sine programmer for å se hva du liker .
2
Når du har ideen din , vil du trenger for å lage kunstverk . Standardene for mobiltelefon spill er bilder i størrelser på 128x128 ( for bakgrunner og fliser ) , 16x16 ( tegn) og alt i mellom disse to områdene for spesielle effekter . Prøv å bruke mindre deretter åtte farger i hver jpg for å holde størrelsen kostnadene nede ; . Hele spillet trenger å være liten
3
Ditt neste skritt vil være å lage spillet for den nye mobilspillet . Din første spillet vil du ønsker å holde svært lineær i beslutnings- treet prosessen for ikke å la noen blindveier . Gi spilleren en viss fleksibilitet , men holde ham går mot avslutningen av spillet ditt .
4
Integrer kunstverk med ditt spill , og til slutt får du kompilere motoren ved hjelp av Visual Basic ( VB ) . Kontroller at du har installert Android SDK og biblioteker. Deretter åpner VB , laste prosjekt fil (hva du lagret spillet som i ISO -motor ), og klikk rask kompilere J2ME. Du bør være i stand til å teste spillet hjemme, og når det fungerer på en tilfredsstillende måte du er klar for det siste trinnet .
5
fra Google- e-postkonto, registrere deg som en Android Developer . Dette vil tillate deg å sende dine programmer og spill til Android Market , slik at folk kan laste ned og spille spill . Sørg for å sette en rimelig pris for spillet ditt. Hvis du fortsatt vil at folk skal teste det , setter det gratis og en utløpsdato på nedlastingssiden , vanligvis 60 dager . Hvis søknaden blir godkjent for salg, vil du motta ukentlige utbytte sjekker basert på dine spill salg.