Den " Advarsel: Skriptet svarer ikke " ? Melding dukker opp i en nettleser når et program tar altfor lang til å fullføre en oppgave . Hva som er " svært lange " avhenger av prosessorkraft og innstillinger på datamaskinen , noe som gjør det til et relativt begrep . A " script " er kode designet for å behandle kommandoer i sekvens gjennom et annet program til å utføre databehandling oppgaver som kartlegging data , bygge en tilpasset webside, eller vise en kompleks reklame. Dataprogrammer
Prøv å se på et dataprogram som en stor by . Du kan leve et sted i byen, og du går til ulike deler av byen for å gjøre forskjellige ting som butikk , arbeid og trening . Som offentlig transport, har byen mange innebygde funksjoner som kan ta deg fra ett punkt til et annet . Et skript er som kart som guider deg fra ett sted til et annet , for eksempel fra huset ditt til arbeidet.
Hengende Scripts
Noen ganger et skriptspråk Programmet mottar data som forvirrer den og den ikke vet hvor han skal gå for å fortsette i manuset . Det er lik gange fra huset ditt til arbeid og oppdager en gate stengt for bygging. Du kan ikke være kjent med en annen rute for å jobbe , så du sitter fast der du er , og dette er hva som skjer med et skript når det er hang -up. En hang -up script slutter å gjøre noen beregning og ikke reagerer, som produserer "Advarsel : Skriptet svarer ikke "-melding. Noen ganger et skript vil stoppe og vente til datamaskinen for brukeren å legge inn noen form for informasjon til å fortsette sin oppgave , men dette er ikke en hang- up , når det er bevisst .
Infinite Loops
begrepet " uendelig loop" beskriver når et skript eller program blir fanget i en endeløs sirkel . En uendelig loop ville være som å få veibeskrivelse til en kaffebar i et rutenett street- layout delen av byen og blir fortalt : "Fortsett å slå rett før du kommer dit . " Fordi det er et rutenett , vil du fortsette å gå rundt samme rektangulær blokk for alltid . En uendelig loop fortsetter å behandle den samme informasjonen flere ganger uten noen endring eller innspill . Dataprogrammet er utviklet for å gjenkjenne denne typen feil i et script , og vil produsere " Advarsel: Skriptet svarer ikke " . Melding
The Long Way Home
Noen ganger skript fortelle et program for å fullføre relativt enkle oppgaver i en svært kompleks måte . Et eksempel på dette ville være å forlate byen , vandre rundt omkretsen og gå forbi utgangspunkt for å krysse gaten for å komme til din nestes hus . Programmet vil anerkjenne at prosessen tar svært lang tid og gi " Advarsel: . Skriptet svarer ikke "
Skriptet svarer Årsaker
Årsaker til ikke svarer skriptene inkluderer programmering feil , interferens fra andre programmer og kjøre skript designet for en ny versjon av programmet , men kjøre med en eldre versjon av programmet . Forhindre advarselen ved å holde nettleseren og add- ons oppdatert.