JavaScript har ikke en faktisk ødelegger mekanismen som C + + eller andre språk . Når det er sagt , når du oppretter objekter i JavaScript, kan du likevel gjennomføre noen grunnleggende destructor - esque funksjonalitet. Denne funksjonaliteten kan utløses manuelt i koden din, eller du kan legge det til en side " onunload " hendelse for å utløse den automatisk når brukeren navigerer bort fra siden . Dette kan gjennomføres ved hjelp av " straight" JavaScript, uten noen eksterne bibliotek , men ved hjelp av Dojo Toolkit kan gjøre koden litt renere og enklere å jobbe med. Du trenger
Dojo JavaScript verktøykasse
tekst editor
Vis mer Instruksjoner
Initial Setup
en
Installer Dojo Toolkit installasjon med hensyn til din web prosjektet (se Ressurser for installasjon /konfigurasjon detaljer) . For å holde ting organisert , legg den i en undermappe av prosjektet kalt " scripts /dojotoolkit . " Du skal ende opp med en bane struktur som ligner på følgende : en
/
- scripts /
- dojotoolkit /
- dijit /
- dojo /
- dojox /
2
Under " scripts " mappen oppretter du en ny mappe som heter " lib ". Under denne opprette en mappe som heter " mål ". Dette er hvor vi vil lagre JavaScript klassen vi vil skape for ødelegger vår .
3
Lag en ny HTML -fil i prosjektet rot, og gi den navnet "index.html ". (Navnet kan bli hva du vil, men det er slik vi vil referere til det her . ) Dette vil primært bli brukt til testing for nå.
4
din index.html fil, registrere Dojo biblioteket og konfigurere Dojo " modul sti " som så : en
< script src = " scripts /dojotoolkit /dojo /dojo.js "type = " text /javascript " charset =" utf- 8 "> < /script >