Når utviklere bygge nettsteder i PHP skriptspråk , kan de bruke objektorientert utvikling . I et objektorientert program, en gruppe av kode gjenstander samarbeider for å levere den nødvendige funksjonaliteten . Programmerere skrive klasse erklæringer der de dikterer funksjoner som objekter av en klasse vil gi. Ved å opprette objekter av en klasse , kan en søknad derfor referere til disse funksjonene. Objektorientert utvikling lar programmerere å fokusere på bestemte områder av funksjonalitet. Objektorientert utvikling
objektorientert utvikling er omtalt i mange forskjellige typer applikasjoner , inkludert nettsider . I PHP, kan et team av programmerere jobber på ett sted , med hver fokuserer på et bestemt område av behandlingen . Ideen i objektorientert utvikling er at programmerere som jobber med kode komponenter bør være i stand til å gjøre bruk av andre komponenter uten å måtte forstå deres interne detaljer. Å kunne kalle på funksjoner i en klasse fra kode som er ekstern for det er et sentralt element i denne modellen . Programmerere kan lage objekter med spesifikke ansvar og atferd , utnytte disse atferd ved å henvise til funksjonene i objektets klasse.
Klasse Erklæringer
PHP, skisserer en klasse erklæring navnet , variabler og funksjoner for et sett av programmet objekter . Følgende eksempelkode demonstrerer en klasse erklæring disposisjon : en
< ? Phpclass Customer {var $ navn, funksjon Customer ( $ c_name = "") { $ this - > $ name = $ c_name ; } /* klasse funksjoner * /} ? >
Denne klassen erklæringen definerer Kunde stedene. Klassen har en variabel som representerer kundens navn , som er satt av konstruktør-metoden . Konstruktøren metoden har samme navn som klassen , tar en streng parameter. Ekstern kode kan lage objekter av klassen som følger: $ my_cust = ny kunde ( " Mary ");
Når denne koden utfører , konstruktøren metode i klassen utfører , sette navnet variabel med bestått verdi . Hvis koden oppretter objektet ikke leverer en streng parameter , er navnet variabelen som standard satt til en tom streng . Etter konstruktør-metoden , kan klassen erklæringen liste en eller flere funksjoner .
Funksjon Outlines
funksjoner i PHP klasser vanligvis ser det samme som fungerer i alle andre PHP-skript . De gir et navn og parametre , eventuelt returnere en verdi. Følgende eksempelkode demonstrerer en klasse funksjon: . . " . $ This - > $ name . "
Funksjon get_greeting ( $ sikt) {return "
" $ begrepet " < /p > "; }
koden tar en bestått streng en setter sammen det med Kunden objekt navn. Avkastningen strengen er formatert som HTML for visning i en brukers nettleser. Funksjonen kan også benytte flere parametere av forskjellige typer. Klasse funksjoner trenger ikke å returnere noe , dette er valgfritt.
Calling Funksjoner
Å kalle en klasse funksjon, må PHP-kode oppretter et objekt av klassen , deretter referere til den ved navn , etterfulgt av funksjonens navn . Følgende utvidet eksempelkode demonstrerer teknikken : en
$ my_cust = ny kunde ( " Mary "); echo $ my_cust - > get_greeting ( "Hello ");
p Dette vil føre skriptet for å sende ut følgende HTML -kode:
Hello Mary < /p >
klassen derfor bruker funksjoner for å skreddersy produksjonen av området til en bestemt bruker , med denne bruker modellert i programmet som en kunde objekt . De fleste klasse funksjoner kan bare refereres til ved hjelp av objekt tilfeller på denne måten .