FBML er et akronym for Facebook Markup Language . Det er en del av et programmeringsgrensesnitt - eller API - som lar utviklere å skrive kode for å integrere sine systemer med Facebook-applikasjonen . FBML tags leveres av Facebook for å tillate eksterne utviklere å utvikle programmer som kan brukes innenfor Facebook , for eksempel spill og tilpassede sider, samt å bruke Facebook- funksjoner på eksterne nettsteder. De FBML kodene er kategorisert i henhold til deres funksjonalitet og er vanligvis innebygd i kildekoden til et PHP -program . Detaljer om hvordan du bruker hver tag, samt en PHP eksempel , er gitt på Facebooks utviklere Referanse sider. Du trenger
PHP editor en Web server
MySQL database
Vis flere instruksjoner
en
Design din søknad . Sørg for å merke spesifikk funksjonalitet som trengs for å integrere programmet med Facebook. For eksempel avgjøre om du trenger brukerens navn og påloggingsinformasjon eller bilder fra Facebook .
2
Opprett en ny applikasjon på Facebook ved å navigere til nettstedets viktigste Utviklere side og klikke på " Create New App" knappen. Sørg for å merke den "API Key " og " Secret Key ".
3
Lag en PHP side i editoren din ved å klikke på " File " og deretter " Ny". Hvis du er en avansert bruker , kan du opprette filen i Windows ved hjelp av Notepad -programmet.
4
Naviger til Facebook nettstedets FBML referanseside .
5
Finn FBML koden du ønsker å bruke i programmet, og klikk på den for å bore ned til detalj siden.
6
Les detaljert forklaring av funksjonaliteten av koden , samt eksempler på hvordan du bruker det i et program.
7
Skriv en linje med kode i PHP program å ringe FBML tag . For eksempel , for å få et brukernavn ved hjelp av " fb : name" FBML tag og profilen bilde med " fb : profil - bilde " FBML tag, vil koden være: ?
< Php
$ fb = new Facebook ( API_KEY , SECRET_CODE ) ;
< fb : profil - pic uid = " $ user_id " koblet = "true" />
? >
Du må passere inn de nødvendige parametrene for hver FBML tag , som er bruker-IDen i disse to eksemplene .
8
Inkluder ekstra kode for eventuelle nødvendige behandling og eventuelle nødvendige FBML koder.