? I PHP programmering, kan utviklere lage kraftige applikasjoner ved hjelp av objektorientert teknikker. Objektorientert utvikling innebærer å dele opp de ulike oppgaver og aktiviteter i et program mellom et sett av objekter. Utviklere kan tydelig definere gjenstander i slike PHP-applikasjoner som bruker klassen erklæringer . Konstruktøren av en klasse er den funksjonen som utfører når en ny forekomst av klassen begynner livet . Klasser
En klasse erklæring i PHP definerer egenskaper og oppførsel noen objekter av klassen eksisterende i programmet. En klasse er som en blåkopi , som beskriver data og funksjoner som objekter av klassen skal utvise . For eksempel, hvis en klasse erklærer en datavariabel vil hvert objekt av klassen inneholde en kopi av den variabelen. Klasse erklæringer vanligvis definerer både data og funksjoner . De innsamlede egenskaper og atferd i en klasse er inkludert for å hjelpe objekter av klassen gjennomføre en veldefinert sett av applikasjoner ansvar.
Objects
Når en PHP prosjekt, for eksempel en nettside eller web-applikasjon, skaper klasse erklæringer , andre PHP-skript er i stand til å lage objekter av klassene indikert . PHP språket gir en rekke klasser som standard , noe som PHP-skript kan også instantiate , samt eventuelt inkludert egendefinerte klasser . Følgende eksempelkode demonstrerer lage et objekt av en klasse , lagring en referanse til objektet i en variabel : en
$ my_object = ny Lovely_Helper ;
Når denne koden utfører , vil serveren utføre koden som er oppført i konstruktøren funksjon i " Lovely_Helper " klasse erklæring , tilbake en gjenstand med data og funksjoner som er oppført i denne erklæringen .
Constructor funksjon
konstruktøren funksjon utføres når et objekt av en klasse er skapt av "kunde" -kode. "Kunden" kode er koden på noen script eller bruksområde som er eksterne til klassen erklæringen , men som kan få tilgang til funksjonalitet klassen har som mål å gi . Konstruktøren funksjonen kan eventuelt ta parametere. Det følgende eksemplet demonstrerer omrisset av en konstruktør funksjon for " Lovely_Helper " class : en
funksjon Lovely_Helper ( ) {
//Konstruktør koden her
}
Inne i konstruktør -funksjonen , kan klassen utføre enhver behandling er nødvendig på å bruke objekter av klassen .
Eiendommer
i de fleste tilfeller , en klasse konstruktør vil tilordne verdier til visse klassevariabler . Noen ganger kan disse verdiene sendes som parametere når ekstern kode oppretter et objekt av klassen ved hjelp av den "nye " søkeord . Følgende utvidet kode eksempel viser inkludering av en klasse variabel : en
var $ my_name ;
funksjon Lovely_Helper ( $ name = " Jim" ) {
this-> $ my_name = $ name ;
}
koden gir en standardverdi for variabelen i tilfelle "kunden " code ikke passerer noen parametere . Når konstruktør-metoden for denne klassen har utført, vil " my_name " variable har en verdi , enten den ene gikk forbi "kunde" kode eller standardverdien gitt i konstruktøren koden .